Cât de multe știi despre alimentația sănătoasă?

Dieta variază foarte mult de la un loc la altul, pe baza disponibilității alimentare, a obiceiurilor alimentare și a culturii. Cu toate acestea, când vine vorba de hrană, există multe pe care le știm despre ceea ce este și ce nu este bun pentru noi și acest lucru este adevărat indiferent de locul în care trăim. Schimbările sociale, însă, fac aceste alegeri mai complicate. În timp ce multe țări se confruntă încă cu subnutriție, tot mai mulți oameni din întreaga lume mănâncă alimente bogate în energie, cu conținut ridicat de grăsimi, cu conținut ridicat de zahăr și cu conținut ridicat de sare.

Obezitatea la nivel mondial s-a triplat aproape din 1975 și, odată cu aceasta, cresc și problemele legate de sănătate, cum ar fi diabetul, bolile de inimă și anumite forme de cancer.

Într-un moment în care obezitatea este în creștere, orientările privind dieta sunt mult mai importante. Pe baza celor mai recente dovezi disponibile, liniile directoare sunt recomandările țării față de populația sa pentru a mânca mai bine și a fi mai sănătos.

7 obiceiuri alimentare bune pentru noi:

  1. Mâncați o mulțime de legume și fructe – unele țări sunt foarte specifice cu privire la numărul de porții de fructe și legume pe care ar trebui să le consumăm zilnic, de exemplu Grecia spune că șase, Costa Rica și Islanda spun cinci. Canada specifică chiar și culorile consumului de legume. Dimensiunile serviciului pot varia în funcție de țară; totuși, toate recomandările susțin consumul zilnic de legume și fructe proaspete.
  2. Urmăriți-vă aportul de grăsimi – Spuse în diferite moduri, cele mai multe linii directoare menționează reducerea grăsimilor solide și saturate și recomandă înlocuirea grăsimilor animale cu uleiuri vegetale. În Grecia este recomandat uleiul de măsline, în Vietnam este un ulei de susan sau de arahide – demonstrând importanța disponibilității și a preferințelor culturale în orientările fiecărei țări.
  3. Reducerea consumului de alimente și băuturi cu conținut ridicat de zahăr – Zahărul procesat este dăunător pentru sănătatea noastră. Indicațiile din fiecare țară recomandă menținerea unei diete cu conținut scăzut de zahăr și alegerea fructelor peste dulciurile procesate, a dulciurilor prelucrate sau băuturile zaharoase.
  4. Reducerea sodiului /sării – Nigeria menționează reducerea utilizării cuburilor de bulion; Malta specifică limitarea alimentelor gata preparate în sodiu. Columbia, pe de altă parte, sugerează limitarea cărnii prelucrate, alimentelor conservate și a produselor ambalate care de obicei au un conținut ridicat de sare. În toate țările, acordul general este că dieta cu mai puțină sare este mai bună pentru dumneavoastră.
  5. Beți regulat apa – Apa este cea mai bună băutură răcoritoare. Desigur, trebuie să ne asigurăm întotdeauna că apa este sigură pentru băut.
  6. Dacă beți alcool, faceți-o cu moderatie – Dacă alegeți să beți alcool, fie că este vorba despre bere, vin sau băuturi spirtoase, consensul general este că trebuie făcut în mod moderat.
  7. Faceți activitate fizică o parte din zi, în fiecare zi – Pentru persoanele care au mai mult locuri de muncă sau stil de viață sedentar, recomandarea largă este să obțineți cel puțin 30 de minute de exerciții zilnice. Cu toate acestea, liniile directoare ale lui Benin subliniază faptul că pentru persoanele cu locuri de muncă care necesită forță fizică, exercițiile suplimentare nu sunt de o importanță majoră.