Cercetătorii explorează tendințele alimentare populare în nutriție

Care este concluzia legată de beneficiile potențiale ale alimentelor populare pentru sănătatea inimii?

Recomandările nutriționale actuale arată că o dietă sănătoasă pentru inimă conține fructe, legume, cereale integrale și nuci în mod moderat, a declarat Andrew Freeman, MD, FACC, director de prevenire cardiovasculare și de wellness la National Jewish Health și autorul principal al revistei. Cu toate acestea, există multe grupuri de alimente care pot duce la confuzie pentru pacienți, inclusiv laptele, zahărul adăugat, cafeaua și alcoolul .

În timp ce laptele cu conținut scăzut de grăsimi poate duce la micșorări semnificative ale tensiunii arteriale, mai multe studii au arătat o legătură între aportul de lactate și colesterolul LDL crescut, fracturile și mortalitatea de toate cauzele. Nu există un consens clar asupra aportului de lactate în rândul experților, dar după o revizuire a mai multor metaanalize, cercetătorii au stabilit că laptele trebuie consumat cu prudență, deoarece nu este clar dacă există beneficii sau daune și întrucât servește drept o sursă mare de grăsimi saturate și sare în SUA.

Consumul de zaharuri adăugate (zahăr de masă și sirop de porumb cu conținut ridicat de fructoză) a fost asociat cu un risc crescut de boală coronariană, accident vascular cerebral și afecțiuni cardiovasculare aterosclerotice înrăutățite. Cercetatorii recomandă insistent ca oamenii să elimine cât mai mult zaharuri din dieta lor, incluzând alimentele procesate și băuturile îndulcite, cum ar fi sucul obișnuit, băuturile din fructe și băuturile pentru sport.

Cafea

În general, consumul obișnuit de cafea este asociat cu riscuri mai scăzute de mortalitate de orice cauză și cardiovasculară și nu există o asociere între consumul de cafea și hipertensiune.

Ceai

Atât consumul de ceai negru, cât și cel al ceaiului verde fără adaos de zaharuri, îndulcitori sau lapte și creme par să fie sigure și chiar asociate cu îmbunătățirea sănătății cardiovasculare și a lipidelor din sânge.

Alcool

În timp ce relația dintre consumul de alcool și bolile cardiovasculare este complicată, aportul scăzut până la moderat este asociat cu un risc redus de boală cardiovasculară totală. Cu toate acestea pentru anumite forme de cancer și boli hepatice, cercetătorii nu recomandă ca persoanele să consume alcool pentru beneficii cardiovasculare.

Dovezile actuale sprijină consumul de proteine pe bază de plante, leguminoase, OM3, ciuperci, cafea și ceai fără zaharuri adăugate, cantități mici de alcool și alimente fermentate. Verdictul cu privire la produsele lactate, ca parte a unei diete sănătoase pentru inimă, este încă discutat, iar dacă este consumat, laptele cu conținut de grăsimi să fie evitat.