Cocoşu’ Roşu – O afacere născută din pasiune!

Interviul realizat cu Alexandru Rozs, managerul restaurantului Cocoşu’ Roşu din Bucureşti, este unul special pentru că ne introduce în filosofia şi modul de funcţionare al unui business valoros şi de înaltă clasă. Pentru mine însă, ca reporter, a fost o ocazie unică de a intervieva un manager tânăr, pasionat şi dedicat, căruia Bunul Dumnezeu i-a hărăzit genetic un caracter frumos, dublat şi de mult profesionalism. Îmi doresc să avem în România cât mai mulţi oameni de afaceri tineri şi oneşti, cu principii sănătoase, adevărate exemple de succes.

 

  • Suntem la Restaurantul Cocoşu Roşu. Ce noutăţi aveţi în anul 2017?

Aşa cum puteţi observa, avem iar şantier şi executăm lucrări de reamenajare. În anul 2016 am renovat practic tot restaurantul şi am schimbat instalaţiile sanitare şi electrice în speranţa că vom lua o pauză şi nu vom mai face investiţii cel puţin 2-3 ani. Singura investiţie preconizată şi calculată pentru 2017 consta în 4 găinuşe şi 4 iepuraşi care să umble prin curte. Însă, au apărut noile reglementări ISU şi conform normativelor a trebuit să ne adaptăm cerinţelor legislative în domeniu. Aşa că am fost nevoiţi să dărâmăm absolut tot.

Practic, am înlocuit tot rigipsul, lemnul, stucaturile, uşile cu unele antifoc, iar acoperişurile au fost reconstruite. Astfel, am fost obligaţi să reducem suprafaţa utilă cu 500 de metri pătraţi. În aceste condiţii ne-am restrâns ca spaţiu, eliminând unele dintre bucătării, cele de catering şi cofetăria, dar şi spălătoria şi magaziile. Am rămas cu o singură bucătărie. Făcând un bilanţ al lucrărilor ne-am gândit că dacă am fi construit locaţia de la zero ne-ar fi costat mult mai puţin. Nu consider că este un lucru negativ sau rău.

Din punctul meu de vedere trebuie să luăm partea bună a acestor norme legislative, stabilite pentru a ne feri de pericol. Indiferent care sunt costurile, până la urmă viaţa şi siguranţa oamenilor sunt cele mai importante lucruri. Sunt nişte reguli care trebuie respectate, iar noi ne-am conformat lor.

 

  • Este lăudabilă deschiderea unui tânăr pentru lucrurile de mare responsabilitate. Cui îi datoraţi aceste principii şi cum apreciaţi premiile primite în ultimii ani ca urmare a unui management de succes?

Este o moştenire de la părinţii mei. Ceea ce fac eu acum este urmare a unui trecut construit frumos şi onest de părinţii mei, o afacere de peste 20 de ani pe care ei au înfiinţat-o, au crescut-o şi dezvoltat-o, iar de 8 ani mi-au încredinţat-o mie. Altfel spus, totul porneşte din trecutul meu şi a ajuns să reprezinte în prezent locul meu de muncă şi în viitor al copiilor mei.

Dacă vreţi, este vorba de o responsabilitate imensă asupra unei moşteniri frumoase de familie. Afacerea  aceasta a pornit dintr-o mare pasiune şi în toţi aceşti ani de activitate am ales să privesc acest loc ca parte a vieţii mele, iar aprecierile primite de la oameni avizaţi m-au bucurat foarte mult, responsabilizându-mă în aceeaşi măsură.

 

  • Cât de dificil este să manageriaţi o asemenea afacere?

Totul depinde de cum abordezi problema. În viaţă, nimic nu este uşor, dar dacă faci lucrurile cu dăruire şi pasiune satisfacţiile sunt evidente. Importante nu sunt rezultatele financiare, ci acelea legate de latura profesională şi umană. Ideea că putem oferi un confort atâtor oameni şi familiilor lor este cu adevărat o satisfacţie imensă. Avem în prezent 158 de angajaţi, a căror viaţă depinde de acest loc de muncă. Ei îşi primesc salariile corect şi la timp, lucrează într-un mediu civilizat, pentru că eu nu-i tratez din poziţia de patron, ci din cea de manager investit să coordoneze activitatea firmei.

Cea mai mare grijă a mea este ca atunci când iau câte o decizie să fie cea corectă, pentru că tot ceea ce întreprind are ca prioritate colectivul de oameni. Acest lucru l-am învăţat de la părinţii mei. În plus, sunt o persoană care cer sfaturi părinţilor mei, dar discut şi cu managerii din firmă şi cu toţi cei implicaţi în activitate pentru a alege soluţia optimă. Am o relaţie specială cu părinţii mei, care sunt foarte importanţi pentru mine.

Este bine ca în afaceri să ai un grad de prudenţialitate ridicat sau cum spune românul să nu pui toate ouăle într-un coş. Pornind de la acest deziderat m-am orientat şi spre un alt gen de business şi anume afaceri imobiliare, despre care poate vom vorbi mai mult într-un alt interviu. Până atunci, mulţumim tuturor clienţilor care au fost impresionaţi de povestea noastră şi care s-au convins de calitatea produselor şi serviciilor Restaurantului Cocoşu Roşu, urându-le multă sănătate.