Conferința Seedcare și o certitudine – Syngenta rămâne Syngenta, aceeași companie de top

În data de 23 august a.c. a avut loc Conferința globală SEEDCARE, organizată de compania Syngenta la Hotelul JW Marriott din București. Cu acest prilej, la masa rotundă la care au participat reprezentanţii presei, au fost expuse aspectele definitorii ale pieței semințelor din România și, de asemenea, au fost detaliate planurile de business ale companiei.

Cuvântul de deschidere l-a avut Andrei Măruțescu, directorul de comunicare al Syngenta România, care a subliniat importanta evenimentului organizat în ţara noastră. Syngenta este o companie care investeşte continuu în cercetarea şi dezvoltarea celor mai noi şi performante produse. Suntem o companie diferită, cu soluţii care integrează şi uneşte oamenii, agricultura, tehnologia şi pune în centrul atenţiei nevoile fermierului. Un randament productiv mai mare depinde de factorul genetic, dar plantele, pentru a putea să atingă potențialul biologic, trebuie să fie ajutate, să fie protejate și acest lucru începe odată cu tratamentele specifice aplicate materialului semincer, a afirmat Andrei Măruțescu.

În cadrul mesei rotunde au avut intervenții oficiali de top ai companiei: Jon Parr, President Global Crop Protection, Ioana Tudor, Global Head of Seedcare și, nu în ultimul rând, Sergiu Staicu, directorul general Syngenta România.

 

Produse noi pentru fermieri

Ioana Tudor a anunțat că în prezent compania deține 6 substanțe active noi, pe care o să le aducă pe piață în următorii câțiva ani. ”Trebuie să ne uităm la culturi și ce progrese se fac în cercetare. Uneori încercăm să încorporăm, când facem dezvoltare de noi varietăți, rezistența naturală a plantelor, în alte situații trebuie să completăm cu substanțe chimice. Compania are 6 substanțe active noi, pe care le va lansa pe piață în următorii ani”, a subliniat specialistul Syngenta.

În scurt timp, în România, vor fi lansate de către Syngenta ”produse fitosanitare foarte interesante”. Vibrance este un fungicid special, pentru că protejează foarte multe recolte. În România o să-l lansăm pe cereale, pe porumb și pe sfeclă de zahăr, deci în următorii 2 ani o să fie comercial. Produsul este deja utilizat în alte țări, în afara UE, dar în UE durează mai mult să obținem aprobarea”, a mai spus Ioana Tudor.

O altă noutate este fungicidul Maxim Quattro. Acest produs reprezintă o combinație de 4 substanțe active. Este ușor de aplicat, foarte concentrat și este un produs care este constant peste tot în lume. Și asta este foarte important, mai ales pentru România, care este o țară mare producătoare de semințe. De multe ori semințele produse în România sunt exportate în țări din Europa și din întreaga lume. Aducerea pe piața din România a acestor două produse noi va depinde de obținerea aprobărilor necesare, a încheiat specialistul Syngenta.

 

O tranzacție numai cu beneficii

Jon Parr, directorul de operaţiuni al Syngenta pentru Europa, Africa şi Orientul Mijlociu a abordat chestiunea referitoare la stadiul tranzactiei ChemChina. El a spus că preluarea companiei de către gigantul chinez este finalizată. Tranzacția dintre Syngenta și ChemChina a fost de 44 miliarde de dolari. În prezent, ChemChina este cea mai mare companie de produse chimice din China, fiind deținută integral de stat.

”Sunt bucuros să spun că înțelegerea este încheiată, tranzacția este finalizată și noi suntem acum cumpărați de ChemChina. De asemenea, sunt încântat să spun că nu s-au schimbat prea multe în modul în care operăm. Syngenta rămâne Syngenta. Acest aspect a fost fundamental în înțelegerea pe care am făcut-o cu ChemChina. Am lucrat organizat, am obținut aprobările necesare și am reușit să încheiem afacerea anul acesta”,  a declarat Jon Parr.

Jon Parr a subliniat că gigantul ChemChina a cumpărat toate acțiunile Syngenta care erau pe piață. ”La acest moment, 98% din acțiuni sunt deținute de ChemChina și procesul formal de restrângere a acționarilor minoritari este în curs și cred că până la sfârșitul acestui an ChemChina va fi proprietar în proporție de 100%. Pentru noi nu e o afacere care să aducă împreună două companii. De fapt, Syngenta va avea propriile activități, așa cum a fost și până acum. Dar ce câștigă ChemChina și ce avantaje are Syngenta? ChemChina primește acces la tehnologie foarte importantă pentru o siguranță completă și o producție sigură și susținută a alimentelor și are un pilon pe piața mondială, ceea ce este foarte atractiv pentru China, care are cam 22% din populația lumii și doar 7% din pământul arabil. Așadar, siguranța alimentelor este o mișcare strategică pentru China și sunt foarte dornici să ia parte la o industrie de inputuri importantă pentru producția alimentelor”, a afirmat specialistul de la Syngenta.

”Tranzacția securizează independența pe termen lung a companiei Syngenta, de aceea am și evitat fuziunea cu Monsanto. Deci, menține produse și servicii pe piață disponibile pentru fermieri. Noi credem că este extrem de avantajos și pentru fermieri”, a încheiat reprezentantul Syngenta.

 

În finalul întâlnirii cu presa, directorul general pentru România, Sergiu Staicu, a subliniat că ”Syngenta este un brand al performanţei în domeniul agriculturii, o companie bazată pe cercetare-dezvoltare şi are ambiţia de a contribui la rezolvarea unei provocări majore, aceea a securităţii alimentare – ambiţia de a produce mai mult, într-un mod sustenabil, pentru o populaţie în continuă creştere, prin generarea unei schimbări în productivitatea fermelor.