Evenimentul PRIA Competition va fi organizat pentru al doilea an, la Cluj-Napoca

Mâine, 16 mai, PRIAevents, împreună cu Consiliul Concurenței, organizează  pentru al doilea an, la Cluj-Napoca, conferința PRIA Competition – eveniment care va reuni toate sectoarele economiei direct interesate din Cluj –  IT, industrie, sănătate și farmaceutice, financiar – bancar, asigurări, retail, energie, telecom, auto, mediu, juridic, agricultură, construcții și real estate, servicii și nu numai.

Cluj- Napoca este orașul cu cea mai mare dezvoltare în ultimii ani, fiind ales de foarte multe companii pentru investiții, dar și care a creat mulți antreprenori de success. Este un oraș dinamic pentru mai multe sectoare de business, este orașul smart care este în fruntea ţării, are același PIB per capital ca și Bucureștiul și, nu în ultimul rând, are unul dintre cele mai dezvoltate medii academice  cu rezultate excelente ale studenților.

Toate companiile trebuie să se supună legilor concurenței. De aceea, acest eveniment important este de interes pentru top manageri – președinţi, directori generali, antreprenori, directori de dezvoltare, directori de strategie, directori de operațiuni, directori juridici, consilieri  juridici și avocați, dar și pentru asociații profesionale, camere de comerț, ambasade, consultanți, investitori,economiști, profesori și jurnaliști. De asemenea membrii asociațiilor profesionale trebuie să știe care sunt liniile care nu trebuie depășite când vine vorba despre concurență. Este foarte important ca fiecare companie care este interesată de achizițiile publice să știe care sunt barierele pe care nu trebuie sa le treacă companiile care participă la licitații .

Fiecare manager trebuie să știe care sunt clauzele contractuale pe care să le includă în contracte sau să le accepte de la parteneri astfel încât să nu încalce legea concurenței, să aibă grijă când stabilește prețul și șă nu recurgă la concurență neloială.

Aşadar, concurența este un mecanism vital al economiei românești, Consiliul Concurenței având un rol foarte important pentru asigurarea unui mediu concurențial sănătos. Astfel se încurajează eficiența şi inovația şi se reduc preţurile. De asemenea, companiile sunt încurajate să ofere consumatorilor bunuri şi servicii în termenii cei mai favorabili.

Piețele nu funcționează întotdeauna eficient, făcând rău economiei, consumatorilor și societății. Atunci când se întâmplă așa, autoritățile de concurență verifică ce se întâmplă în acele sectoare ca să înțeleagă dinamica concurenței în aceste sectoare, iar astfel pot să identifice motivele pentru funcţionarea slabă a sectorului și să recomande diverse politici sau acţiuni pentru rezolvarea problemelor.

De aceea, politicile concurențiale trebuie cunoscute și înțelese de către toți cei care sunt implicați în economie. Companiile trebuie să cunoască atât modalitățile prin care pot fi protejate de legislație în cazul în care devin victime ale unor practici anticoncurențiale, dar și care sunt sancțiunile pe care le pot primi dacă decid încălcarea normelor. Este foarte important să cunoască aceste reglementări atât mediul de afaceri, dar și persoanele fizice.

Printre subiectele importante care vor fi dezbătute la această ediție se regăsesc: concurența și sectoarele cheie precum financiar – bancar, asigurări, retail, sănătate și farmaceutice, energie, turism, telecom, auto, mediu, juridic, agricultură, construcții și real estate, IT, industrie, concurența pentru membrii asociațiilor patronale și profesionale; concurența și achizițiile publice. Focusul este în continuare asupra luptei împotriva cartelurilor, a abuzului de poziție dominantă a companiilor în sectorul lor de activitate, precum și asupra fuziunilor şi achizițiilor, a concurenței neloiale, a prețurilor și a altor practici de concurență.

În cadrul conferinței PRIA Competition veți beneficia de aflarea noutăților legislative în ceea ce privește concurența, de analize la un nivel înalt și de studii de caz. Exemplele, studiile de caz și noutățile vor fi adevărate surse de învățare și dezvoltare pentru întreaga activitate.