Produsele locale şi tradiţionale din Regiunea Vest promovate prin intermediul platformei online

Zona de vest a României a fost inclusă, alături de alte şase regiuni europene, într-un proiect european de promovare a producătorilor şi a produselor alimentare locale. În acest sens, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest lansează o platformă electronică, unde producătorii locali se vor putea promova, iar restaurantele sau consumatorii individuali pot găsi produse proaspete, cu specific local.

Un număr de 30 de producători locali din Regiunea Vest s-au înscris deja pe platforma online „Arome proprii”. O iniţiativă a Agenţiei Regionale de Dezvoltare Regională, disponibilă la adresa www.aromeproprii.ro, care promovează producătorii și produsele alimentare din Regiunea Vest. Platforma a fost realizată ca o inițiativă pilot în cadrul proiectului „NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar”, care își propune crearea de ecosisteme favorabile inovării în sectorul alimentar în șapte regiuni europene. Iniţiativa le oferă producătorilor locali din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, prin intermediul platformei, spații virtuale unde își pot promova produsele. Aici se vor putea prezenta oferte de legume, fructe, miere și produse apicole, cereale și produse din cereale, ouă, carne și produse din carne, lapte și brânzeturi artizanale, uleiuri, gemuri și dulcețuri realizate după rețete tradiționale sau prin noi procedee, din fructe și legume cultivate în regiune, ceaiuri, mirodenii etc, a anunțat ADR Vest. Noua platformă are deja succes, aproape 30 de producători s-au înregistrat deja pe www.aromeproprii.ro, iar lista este deschisă. În spaţiul virtual al platforme sunt prezentate produse certificate ecologic, realizate în afaceri de familie.

Fiecare producător își poate crea un profil online pentru prezentarea produselor și a beneficiilor pe care le oferă acestea pentru consumatori, ce certificări privind calitatea deţine și valoarea adăugată, locațiile unde se comercializează, fotografii, date de contact, posibilitatea de a primi vizite din partea potențialilor clienți. „Arome proprii” pune, de asemenea, la dispoziția vizitatorilor o hartă interactivă a producătorilor locali din Regiunea Vest, în funcție de tipurile de produse pe care le propun și aria geografică din care provin, cu informații complete privind trasabilitatea lor.

Platforma online se va dezvolta, spun iniţiatorii, în pasul următor sunt așteptaţ și alți producători locali și promotori ai produselor locale din industria HoReCa. Prin proiect, vor fi promovate restaurantele, hotelurile, operatorii culturali, retailerii specializați și procesatorii din industria alimentară care aleg să introducă produse din regiune în meniurile lor, în producție, retail, în cadrul unei campanii de susținere care se va derula pe parcursul anului 2019.