Raftul Românesc, noul program național vine în sprijinul producătorilor români

Kaufland România a inaugurat ieri, 22 noiembrie a.c., primul program național pentru carne de porc 100% românească lansat în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Țara Mea” și cu sprijinul Comisiei pentru Agricultură, Silvicultură și al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Proiectul va purta numele  de Raftul Românesc și este un program național cu circuit complet de la fermier la raft, prin care se urmărește creșterea prezenței cărnii de porc românești în comerțul modern apartinând rețelei Kaufland Romania. Inițiativa este structurată pe doi piloni: primul vizează colectarea cărnii de porc de la fermierii români, iar cel de-al doilea urmărește schimbarea formatului de hrană a porcilor din program, într-unul exclusiv românesc.

Programul vine în sprijinul micilor fermieri români și susține în mod durabil dezvoltarea capacității de producție interne a cărnii de porc. Este o realitate faptul că în România, circa 60% din carnea de porc din comerț provenea din alte țări.

Inițiativa include puțin peste 50% dintre fermierii mici și mijlocii din România, și le oferă acestora garanția preluării integrale a porcilor născuți și crescuți în țara noastră, precum și sprijin pentru dezvoltare și consiliere. Cumpărând carne de porc de pe Raftul Românesc, consumatorul are garanţia că produsul provine de la ferme autohtone. Mai mult, Kaufland introduce un standard de calitate a produsului românesc. Astfel, carnea respectă criterii superioare de calitate, ce includ aspecte legate de tăiere, greutate, standarde microbiologice și de ambalare.

Prin acest program retailerul Kaufland reconfirmă angajamentul de susținere a a agriculturii românești și a economie locale.

Potrivit datelor furnizate în prima parte a anului 2017 de Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, România importă anual cca 230.000 tone porci și carne de porc (cca 30.000 tone porci vii și 200.000 tone carne de porc), cheltuind astfel circa 350 milioane euro pe carnea importată. În același timp, România exportă de aproape 60 de ori mai puțin – adică circa 4.000 tone carne și produse din carne de porc. Potrivit MADR, în prezent, produsul carne de porc necesită sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din producția intern.