S-a lansat oficial Semences de France, o nouă marcă pe piaţa românească de seminţe

În data de 20 august a.c., în cadrul unei conferinţe de presă a avut loc lansarea oficială pe piaţa din România a mărcii Semences de France, în parteneriat exclusiv cu Agxecutive.

Invitat din Franţa, domnul Olivier Crabos, International Development Director, cel care este mentorul aducerii companiilor Maissadour şi RAGT în România, a prezentat pentru presa de specialitate, dar şi pentru reprezentanţii asociaţiilor  profesionale, structura grupului cooperatist InVivo, din care face parte Semences de France, precum şi ambiţiile de dezvoltare internaţională în Europa Centrală şi de Est, în special în România.

La eveniment a fost prezent şi Florin Constantin, Fondator şi Strategic consulting & business development Agxecutive, care a detaliat parteneriatul exclusiv pe care compania sa îl are cu Semences de France.

În prima parte a conferinţei de presă, Olivier Crabos a făcut o scurtă prezentare a grupului cooperatist InVivo, evidenţiind potenţialul acestuia la nivel global. “InVivo este o uniune de mai mult de 200 de cooperative agricole asociate, cu peste 10.000 de salariaţi, din care 60% sunt în afara Franţei. În cadrul grupului sunt 4 activităţi principale, cea agricolă fiind cea mai importantă. În urmă cu şase luni partea agricolă a grupului Invivo a fost rebrenduită sub numele Bioline, în ideea de a integra produsele de la sămânţă până la consumatorul final, cu misiunea fermă de a conserva mediul. Cea de a doua activitate este legată de furaje pentru animale, urmată de cea de distribuţie de accesorii şi bricolaj pentru grădinărit în cele 1000 de magazine proprii. În urmă cu doi ani a fost lansată cea de a patra activitate, distribuţia de vinuri. Astăzi, InVivo este prezentă în peste 40 de ţări, ceea ce demonstrează că suntem un grup mare cu o prezenţă substanţială, dar şi cu o cifră de afaceri de circa 6 miliarde de euro”, a precizat specialistul.

Olivier Crabos a ţinut să sublinieze că Semences de France este departamentul de vânzări de semințe pentru culturile de câmp din cadrul Grupului InVivo, cel mai important grup de cooperare agricolă din Franța. Compania, creată în 1991, este deţinută de InVivo în proporţie de 68%, iar restul de 32% aparţine celor 49 de cooperative franceze. Sediul administrativ al Semences de France se află în localitatea La Chapelle d’Armentières, în nordul Franţei.

“Semences de France are 150 de angajaţi şi o cifră de afaceri de peste 150 de milioane de euro, fiind cea mai mare companie de material semincer din Franţa. Firma deţine 3 echipe comerciale specializate. Avem 30 de specialişti pe culturi furajere, 20 pe cereale păiose şi 40 pe restul culturilor hibride de câmp. Expertiza noastră este marcată de două modele de business. Primul vizează cerealele păiose, acesta fiind un model de prestări servicii pentru cooperativele agricole membre, iar cel de al doilea, pentru culturile furajere şi hibride, reprezintă un model clasic al firmelor furnizoare de seminţe bazat pe comercializare şi profit.

Trebuie să precizez că noi facem distribuţie, nu cercetare. Astfel, am încheiat acorduri strategice cu mai mulţi producători de seminţe pe teritoriul francez care ne dau genetica lor. Pentru alte ţări discutăm cu fiecare în parte pentru extinderea acordului”, a explicat directorul de dezvoltare Olivier Crabos.

În prezent, Semences de France îşi extinde poziţia de dezvoltare, având acordul companiilor de genetică partenere în Mexic şi Brazilia, precum şi în Europa, respectiv în Italia, Ungaria şi România. Lider în distribuția materialului semincer de calitate, compania Semences de France este interesată să comercializeze în România hibrizi promiţători care vor surprinde piaţa agricolă cu o genetică revoluţionară.

“La porumb venim cu hibrizi productivi rustici toleranţi la stresul de cultură, din grupele de maturitate FAO 300 – FAO 400. Avem origini genetice diferite din Germania, Franţa, Austria şi SUA, iar tot ceea ce vom propune agricultorilor pentru primăvara 2019 sunt varietăţi testate şi certificate în România. La cultura de floarea soarelui suntem interesaţi de segmentele Clearfield, Clearfield Plus, dar şi de hibrizi cu rezistenţă la erbicidele sulfonilureice, iar genetica vine din Franţa şi Austria. Pentru sorg avem parteneriate cu Franţa şi Ungaria, iar pentru soia cu firme din Argentina şi Italia. La rapiţă aducem genetică din Franţa şi Polonia, la grâu, orz şi cereale păioase din Franţa şi Germania, iar pentru mazăre tot din Franţa.

Cu alte cuvinte, vom aduce revoluţia franceză în agricultura din România. Sigur, suntem optimişti şi în ceea ce priveşte grâul, orzul şi triticalele. Avem convingerea că dacă la nivel european ne poziţionăm ca un expert, vom reuşi alături de partenerul nostru exclusiv Agxecutive să aducem valoare adăugată agriculturii. Şi, cum spun italienii, să mergem încet şi sănătos! Cine merge sănătos, merge pe termen lung! Chiar dacă nu suntem un ameliorator, ne dorim să devenim un jucător important şi valoros pe piața de seminţe din România”, a mai adăugat specialistul francez.

Misiunea comună a companiilor Agxecutive şi Semences de France este să dezvolte o piaţă agricolă viabilă. “Cred că a sosit timpul ca producătorii agricoli să nu mai fie prizonierii unei paradigme, iar preocuparea pentru ei să nu reprezinte doar vorbe goale. Când oferi genetică, ea trebuie să confirme şi să aducă performanţe. Din păcate, şi chiar nu doresc să dezvolt acest subiect, există în piaţă firme care nu oferă ceea ce promit, iar deziluzia este pe măsură.

În ceea ce ne priveşte, noi ne bazăm pe rezultatele comunicate de reţelele de testare tehnică agricolă care şi-au creat credibilitatea în piaţă, pe expertiza şi pe potenţialul genetic de producţie, dar şi pe adaptabilitatea pedoclimatică şi rezistenţa la boli şi dăunători a soiurilor şi hibrizilor. Am observant, şi este incredibil, că fermierii sunt deja interesaţi de ceea ce vom lansa în piaţă. Am fost asaltat de emailuri şi telefoane pentru a afla mai multe informaţii despre genetica pe care am testat-o şi o vom propune pieţei agricole româneşti. Cred că mitul prin care fermierul era fidel unei companii, mergând cu aceleaşi soiuri sau hibrizi 5 ani pentru a nu risca, a dispărut. Astăzi, fermierii români şi-au schimbat mentalitatea. Ei sunt deschişi la tehnologie nouă care le oferă performanţe şi, bineînţeles, un profit mai mare. Fermierii vor să testeze şi să încerce o altă genetică pentru că au realizat că noul înseamnă evoluţie, calitate, profit şi un business mai bun.

Agxecutive este reprezentantul exclusiv al Semences de France în România. Se lucrează la prospecţia pieţei, dar şi la testarea unor soiuri şi hibrizi în ideea de a introduce o gamă varietală bogată. Toate produsele aduse în ţara noastră vor fi înscrise în catalogul european, iar varietăţile vor fi testate la nivel naţional. Astfel, Semences de France, în parteneriat cu Agxecutive, doreşte să-şi aducă aportul la valoarea adaugată din agricultura României”, a concluzionat Florin Constantin.

În cea de a doua parte a evenimentului, invitaţii au adresat întrebări tematice legate de legislaţie, testarea materialului genetic, strategii şi marketing. Răspunsurile profesioniste au demonstrat importanţa abordării tematicii şi interesul pentru dezvoltarea agriculturii, prin lansarea unui portofoliu genetic tolerant şi aclimatizat arealului de cultură din ţara noastră. După încheierea conferinţei, specialiştii au mers în câmpul de testare pentru a vedea stadiul culturilor şi dezvoltarea acestora.

Mult succes companiilor Semences de France şi Agxecutive!