Consumul de carne de oaie ar putea crește în România

Consumul de carne de oaie ar putea crește în România dacă ar exista un program de susținere și promovare pe o perioadă mai lungă de timp, indiferent de Guvernul care se află la conducerea țării conform declaraţiei președintelui Federației ProAgro, Emil Dumitru cu ocazia lansării campaniei „Alege oaia” .

În primul rând este foarte bine să promovăm producția autohtonă, însă dacă ne uităm pe balanța comercială cu produse agroalimentare vedem un deficit de peste un miliard de euro. Într-adevăr, în zootehnie pentru tot ceea ce înseamnă valoare adăugată cred că ar trebui să existe un program multianual de susținere indiferent de Guvernul care se perindă în fruntea țării. Vorbim de o promovare de un sector ovin de aproximativ 13 milioane de capete care are o singură piață, piața Orientul Mijlociu, unde prețurile sunt sub prețul de cost. Consider că este un sector fără viitor dacă nu vom încerca să intrăm și pe piețele europene. Este foarte bine că încercăm să promovăm consumul de carne de ovine pentru că prin tradiție românii sunt mari crescători de ovine, dar eu consider că ar trebui ca un astfel de program să se deruleze pe o perioadă de 20 de ani ca să ajungem să consumăm mai multă carne de ovină, pentru că în general carnea de miel se consumă mai mult în perioada Sărbătorilor Pascale„, a precizat Emil Dumitru.