HAIFA Group oferă fermierilor români gama de produse de fertilizanți cu eliberare controlată

Haifa Group, care s-a înființat în 1966, dezvoltă, produce și furnizează o gamă largă de îngrășăminte utilizate în culturi cu valoare ridicată în peste 100 de țări prin 19 filiale răspândite în întreaga lume.

Compania este prezentă în România de mai bine de 25 de ani si dorește să își intensifice planurile de afacere pe piața locală, o piață foarte importantă în sistemul agricol al Europei.

Distribuitorii prin care compania acoperă agricultura românească sunt susținuți tehnic de un număr de agronomi, așa cum se întâmplă in toate piețele unde există subsidiare ale companiei mamă. De altfel, la nivel global, există 150 de agronomi pregătiți să explice fermierilor care sunt produsele cele mai potrivite fermelor acestora si cum sunt folosite, astfel încât să aducă randamentul maxim.

Cu scheme inovatoare de nutriție a plantelor și metode de aplicare extrem de eficiente, soluțiile agrotehnice Haifa Group asigură o nutriție echilibrată printr-o gamă variată de îngrășăminte cu azotat de potasiu, fertilizanți solubili în apă, biostimulatori, îngrășăminte cu micronutrienți, fertilizanți cu eliberare controlată.

Preocupări precum creșterea continuă a populației într-un ritm la care producția agricolă trebuie să se adapteze, provocările schimbărilor climatice, conservarea mediului natural, respectarea regulamentelor legislative, dar si cerințele consumatorilor de produse agricole sunt jaloanele pe care HAIFA Group le respectă în procesul de fabricare a celor peste 400 de produse pe care le aduce pe piața mondială. Acesta este răspunsul companiei la adaptarea fermierilor spre o agricultură modernă si de precizie, înscrisă într-o abordare holistică.

Abordarea 360º Plant Nutrition a Grupului Haifa este o metodă holistică care vizează satisfacerea tuturor nevoilor de creștere a culturilor. Vorbim despre utilizarea diferitelor îngrășăminte și metode de aplicare, inclusiv Multi k GG, linia Polyfeed, produse CRF, Haifa Foliar și linia Haifa Stim-Biostimulants.

Eficientizarea fertilizanților și a metodelor de fertilizare constituie în prezent singurul răspuns viabil la cererea tot mai mare de produse agricole. Agricultura modernă trebuie să asigure culturilor de plante, pe tot parcursul ciclului de creștere și în cel mai eficient mod cu putință, cantități optime de nutrienți, fără degradarea resurselor din sol și a apei.

Cel mai sigur și eficient mod de a asigura plantelor nutrienții necesari este acela de a controla modul în care aceștia sunt eliberați.

Tehnologia cea mai avansată pe care HAIFA Group o oferă fermierilor români este gama de produse de fertilizanți cu eliberare controlată.

Procesul se realizează prin încapsularea, cu ajutorul tehnologiei Multicote, a granulelor de fertilizanți într-un strat polimeric. Aplicate pe sol, o singură dată pe ciclul de viață al plantei, granulele de fertilizator eliberează continuu nutriențili în zona rădăcinii, pentru o perioadă care diferă de la o cultură la alta, de la 2 luni până la 12-18 luni.

O agricultură modernă  sau de precizie nu este posibilă fără tehnologia digitală. Cel mai rapid si eficient mod de a afla necesarul de nutriție al plantelor este prin utilizarea unui dispozitiv electronic pe care aproape fiecare om îl deține – telefonul mobil. Aplicația Croptune pusă gratuit la dispoziția fermierilor este soluția de identificare a nevoilor plantelor prin simpla fotografiere a frunzei culturii pe care vor fermierii sa o îngrijească. Astfel, aplicația va oferi in câteva momente date exacte despre sănătatea culturii si despre planul de fertilizare necesar acesteia. Astfel, se pot lua rapid decizii despre comandarea prin intermediul aplicației a produselor ideale pentru cultura respectivă.

La această oră, compania Haifa are în plină desfășurare un plan de investiții de peste 700 de milioane de dolari, pe care se așteaptă să-l finalizeze în 2025, când vor putea aduce pe piață produse noi, adaptate noilor nevoi ale plantelor si ale fermierilor.

Acest plan de investiții va spori capacitatea de producție dar va si diversifica gama de produse. Abordarea holistică a agriculturi se evidențiază si prin aceste investiții care încep de la materia primă si se termină „în farfurie”, HAIFA Group dorind să devină un jucător important in piața produselor alimentare.

Motti Levin, CEO Haifa Group: „La sediul companiei din sudul Israelului, vom putea vedea îngemănarea produselor naturale de la soare până în farfurie. Acest lucru înseamnă că pe o suprafață de peste 100 ha compania  își va produce propria energie electrică care va fi sursa primară energetică dar si de producere a așa numitei blue Ammonia, un produs natural care va intra în compoziția viitorilor fertilizanți.

Această investiție include extinderea capacității de producție și investiții în amonte într-o fabrică de amoniac albastru. Amoniacul este o materie primă crucială în producția de îngrășăminte cu azot, iar asigurarea aprovizionării cu acest ingredient este esențială. Odată finalizată, fabrica de peste 200 de milioane de dolari va fi singura de acest fel din țară, cu o capacitate de a produce aproximativ 100.000 de tone metrice de amoniac albastru pe an. O parte semnificativă din amoniacul produs va acoperi nevoile proprii de producție ale Grupului Haifa, restul fiind vândut clienților din Israel pentru diverse aplicații, cum ar fi îngrășăminte, produse farmaceutice, vopsea, agenți frigorifici și fibre sintetice.

În completarea acestei investiții compania construiește astăzi o fabrică de dioxid de carbon, un element vital pentru agricultură. Sechestrarea dioxidului de carbon si măsurarea acestuia vor fi doi factori reali pe care fiecare stat dorește să îi cunoască, iar Haifa Group se va dezvolta și în această direcție.

Pasul următor în tot planul de investiții despre care am vorbit mai sus este o fabrică în care se va face creșterea si prelucrarea spirulinei, prin extragerea proteinei necesare industriei alimentare.

La sediul companiei, la Haifa, fermierii și vizitatorii vor putea vedea și niște sere în care vom fi mândri să dezvăluim modul de utilizare pe diverse culturi a produselor pe care compania le aduce pe piață și, în cele din urmă, rezultatele culturilor îngrijite în aceste sere vor ajunge în sistemul de cantine al companiei, pe masa angajaților și a vizitatorilor. Așa se încheie circuitul de la soare la farfurie”.