Japonia mărește sprijinul pentru industria brânzeturilor pe măsură ce cresc costurile

Guvernul Japoniei a introdus noi măsuri de sprijin pentru a spori competitivitatea produselor interne ale producătorilor de brânză, în timp ce țara se pregătește să încheie acorduri de liber schimb cu Uniunea Europeană și membrii Acordului Cuprinzător și Progresiv pentru Parteneriatul Trans-Pacific (CPTPP). Între timp, așa cum caută Japonia să sporească competitivitatea producției de brânză, prețurile ridicate la lapte au forțat cel puțin doi producători japonezi de brânză să crească prețurile.

La 1 februarie 2018, a fost aprobat un buget suplimentar care a oferit Ministerului  Agriculturii, Pădurilor și Pescuitului (MAAP) 317 miliarde de yeni japonezi (2,9 miliarde de dolari) în finanțarea suplimentară a măsurilor de sprijin ca răspuns la proiectul Economic dintre Japonia și Uniunea Europeană (Acordul de parteneriat) și Acordul Cuprinzător și Progresiv pentru Parteneriatul Trans-Pacific (CPTPP).

Au fost introduse noi măsuri în valoare totală de 15 miliarde de yeni japonezi (141 milioane de dolari) pentru sprijinirea producției interne de brânză orientată spre consumator.

  • Măsuri de consolidare a competitivității interne a brânzeturilor (5,95 miliarde yeni japonezi, 55,87 milioane de dolari).

1) Proiectul de stimulare a brânzeturilor interne: Susținerea unei părți din costul pentru îmbunătățirea sistemului de gestionare al producției care să permită producătorilor de produse lactate să producă lapte proaspăt de calitate și randament ridicat pentru a satisface nevoile producătorilor de brânzeturi.

2) Îmbunătățirea productivității fabricilor de brânză: Sprijinirea extinderii producției și îmbunătățirea productivității instalațiilor de fabricare a brânzeturilor.

3) Îmbunătățirea calității și branding-ul brânzeturilor interne: Sprijin pentru deschiderea atelierelor tehnice și participarea la instruirea internațională, precum și deschiderea unor evenimente de concurență internă pentru branding și comercializarea brânzeturilor interne.

4) Sprijin pentru creșterea consumului intern de brânză: Sprijin pentru activitățile de încorporare a brânzei în cultura alimentară japoneză și promovarea publică a brânzeturilor.

  • Măsuri speciale pentru creșterea profitabilității zootehniei și a producției de lapte (9 miliarde de yeni japonezi) – Sprijin pentru „consilii de grupare a animalelor” (formate din diverse industrii lactate cu producție de brânzeturi, producători de brânză de specialitate etc.) să coopereze în ceea ce privește reducerea costurilor și îmbunătățirea calității.

Japonia va reduce tarifele la brânzeturile importate atât în acordurile de liber schimb Japonia-UE, cât și în CPTPP. Ambele acorduri comerciale ar putea intra în vigoare încă din 2019.