MADR: studiu de piaţă pentru sectorul vitivinicol

Sectorul vitivinicol este unul dintre cele mai dezvoltate sectoare ale agriculturii, având cu cea mai mare rată de absorbție a fondurilor europene, aproape 98% din Programul Naţional de Sprijin al României în sectorul vitivinicol, pentru perioada 2007-2014. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) sprijină acest sector cu investiții în plantații viticole, dar și în tehnologie de ultimă oră.

MADR a decis realizarea unui studiu de piață care să cuprindă elemente legate de cererea și oferta de struguri și vin din România, dar şi informaţii despre distribuție și consum, pe categorii de vârstă, despre prețuri ori standarde de calitate. Elementele studiului au fost agreate împreună cu reprezentanții producătorilor, respectiv organizația interprofesională ONIV. Studiul va fi realizat de Institutul de Cercetare pentru Economie Agriculturii și Dezvoltare Rurală (ICEADR) din cadrul Academiei de Științe Agricole și Silvice . Studiul a fost demarat pe 15 noiembrie 2016 și va fi finalizat în 8 decembrie 2016.

Sprijinirea producătorilor români este una dintre priorităţile mele. Este nevoie de sprijin pentru crearea de noi piețe de desfacere. Sectorul vitivinicol fiind unul dintre cele mai dezvoltate cu produse de calitate, care a consumat toate fondurile europene pentru plantații noi, construcții, modernizare și dezvoltare, are nevoie de acest sprijin. Studiul de piață pe care l-am comandat ICEADR-ului este un prim pas pentru cunoașterea pieței din România. În primul rând, este nevoie ca românii să cunoască și să înțeleagă că avem o tradiție milenară în producerea vinului, importanța consumului moderat de vin și, nu în ultimul rând, faptul că este important să susținem noi, românii, pe cei care produc produse românești. S-ar putea, dacă identificăm o necesitate și surse de finanțare, să extindem acest studiu la piața intracomunitară sau mondială”, a afirmat ministrul Agriculturii, Achim Irimescu.

Valoarea fondurilor alocate din bugetul Uniunii Europene (UE) pentru măsura de promovare a produselor agricole a crescut pe total UE la aproximativ 111 milioane de euro în anul 2016 și va crește până la 200 milioane Euro până în anul 2020. MADR are astfel în vedere creşterea pe termen mediu şi lung a fluxurilor comerciale cu produse agricole şi a exporturilor de vinuri de calitate.