- Se estimează că impactul climei asupra veniturilor fermierilor a însemnat o reducere a acestora cu 15,7% în medie în ultimii doi ani
- Cele mai presante provocări pe termen scurt sunt dominate de incertitudinea economică și cele legate de costuri
- Cu toate acestea, 4 din 5 fermieri au luat deja sau au planificat să ia măsuri pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră
71% dintre fermieri afirmă că schimbările climatice au deja un impact semnificativ asupra fermei lor, iar și mai mulți sunt îngrijorați de impactul pe care acesta îl va avea în viitor. 73% au experimentat o presiune crescută din partea dăunătorilor și a bolilor. În medie, fermierii estimează că veniturile lor au scăzut cu 15,7% din cauza schimbărilor climatice în ultimii doi ani. Unul din șase fermieri identifică chiar pierderi de venituri de peste 25% în această perioadă.
Acestea sunt câteva dintre constatările cheie ale sondajului „Vocea Fermierului”, publicat astăzi, care dezvăluie provocările cu care se confruntă fermierii din întreaga lume în încercarea lor de a atenua impactul schimbărilor climatice și de a se adapta pentru viitor. Pentru a realiza sondajul „Vocea Fermierului”, Bayer a comisionat o agenție pentru a intervieva independent 800 de fermieri din întreaga lume, reprezentând ferme mari și mici din Australia, Brazilia, China, Germania, India, Kenya, Ucraina și Statele Unite, în număr egal.
Fermierii se așteaptă ca repercusiunile schimbărilor climatice să continue. Trei sferturi dintre aceștia la nivel global (76%) se îngrijorează cu privire la impactul pe care schimbările climatice îl vor avea asupra fermei lor, fermierii din Kenya și India fiind cei mai îngrijorați.
Rodrigo Santos, membru al Consiliului de Administrație al Bayer AG și Președinte al Diviziei Crop Science, a comentat: „Fermierii experimentează deja efectele adverse ale schimbărilor climatice asupra câmpurilor lor și, în același timp, joacă un rol cheie în abordarea acestei mari provocări. De aceea este atât de important să punem vocea lor în prim plan. Pierderile pe care fermierii le-au raportat în acest sondaj evidențiază clar amenințarea directă pe care schimbările climatice o reprezintă pentru securitatea alimentară globală. În fața creșterii populației mondiale, rezultatele trebuie să fie un catalizator pentru eforturile de a face agricultura regenerativă.”
Provocările economice accentuează presiunile asupra fermierilor
În timp ce schimbările climatice reprezintă tema dominantă, provocările economice sunt cea mai mare prioritate pentru următorii trei ani. Peste jumătate (55%) dintre fermieri au plasat costurile cu îngrășămintele în top trei provocări, urmate de costurile energetice (47%), volatilitatea prețurilor și a veniturilor (37%) și costul protecției culturilor (36%).
Fermierii iau măsuri pentru a atenua schimbările climatice și apreciază inovația
Mai mult de 80% dintre fermierii chestionați iau deja sau planifică să ia măsuri pentru a aplica metode care contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Principalele domenii sunt utilizarea culturilor de acoperire (43% o fac deja sau intenționează să o facă), utilizarea energiei regenerabile sau a biocombustibililor (37%) și utilizarea semințelor inovatoare pentru a reduce consumul de îngrășăminte sau de protecție a culturilor (33%). În plus, fiecare fermier chestionat susține că deja aplică sau are în plan să aplice măsuri pentru a ajuta biodiversitatea. Peste jumătate (54%) spun că deja aplică măsuri pentru a proteja insectele, cum ar fi hoteluri pentru insecte, sau au în plan să o facă în următorii trei ani.
Pentru a fi pregătiți pentru viitor, fermierii apreciază inovația. Peste jumătate (53%) dintre aceștia spun că accesul la semințe și caracteristici genetice proiectate pentru a face față mai bine vremii extreme ar aduce cel mai mare beneficiu fermei lor. Un număr similar (50%) a cerut o tehnologie mai bună de protecție a culturilor. 42% au declarat că un acces mai bun la tehnologia de irigație ar aduce beneficii fermei lor. În ceea ce privește practicile agricole, îmbunătățirea utilizării eficiente a terenului, diversificarea culturilor și îmbunătățirea sănătății solului au fost clasificate ca fiind cele mai importante căi spre succes.
Fermierii împărtășesc o viziune comună despre provocările globale
În ansamblu, sondajul „Vocea Fermierului” arată că fermierii din întreaga lume împărtășesc în mare măsură o viziune comună despre provocările actuale și perspectivele pentru viitor. Deși există mici diferențe între țări, problemele dominante ale schimbărilor climatice și presiunilor economice sunt de o îngrijorare similară pentru toți.
„Fermierii se confruntă cu mai multe provocări conexe. Cu toate acestea, am constatat că sunt optimiști: aproape trei sferturi dintre ei spun că au o percepție pozitivă cu privire la viitorul agriculturii în țara lor,” a declarat Rodrigo Santos. „Acest lucru este impresionant și încurajator. Opiniile exprimate de fermieri în sondaj trebuie să fie larg cunoscute și înțelese. Acestea reprezintă un apel la acțiune pentru întregul sistem alimentar să inoveze, să colaboreze și să ofere soluțiile de care fermierii au nevoie – iar noi, ca Bayer, suntem dornici să jucăm un rol cheie în aceste eforturi. Timpul este scurt.”
„Vocea Fermierului” este un sondaj efectuat printre 800 de fermieri, împărțiți în mod egal între Australia, Brazilia, China, Germania, India, Kenya, Ucraina și Statele Unite. Sondajul a fost realizat independent de Kekst CNC. Fermierii au fost selectați aleatoriu din fiecare piață. Respondenții nu știau că sondajul se efectuează în numele Bayer până când a fost complet, iar Bayer nu a avut nicio influență asupra selecției eșantionului. Interviurile au avut loc între aprilie și iulie 2023.
Raportul sondajului „Vocea Fermierului” este disponibil la următoarea adresă: www.bayer.com/en/agriculture/farmer-voice
Despre Bayer
Bayer este o companie globală cu competenţe cheie în domeniul Ştiinţelor Vieţii, respectiv sănătate şi agricultură. Produsele şi serviciile oferite sunt special concepute pentru a fi în beneficiul oamenilor, contribuind la depăşirea provocărilor uriaşe pe care le presupune o populaţie globală în creştere şi îmbătrânită. Bayer se angajează să impulsioneze dezvoltarea durabilă și să genereze un impact pozitiv asupra afacerilor sale. În același timp, Grupul își propune să-și crească puterea de câștig și să creeze valoare prin inovare și creștere. Marca Bayer reprezintă încredere, fiabilitate și calitate în întreaga lume. În anul fiscal 2022, Grupul avea aproximativ 101,000 de angajaţi şi a înregistrat vânzări de 50,7 de miliarde Euro. Cheltuielile cu Cercetarea şi Dezvoltarea s-au ridicat la 6,2 miliarde de Euro. Pentru informaţii suplimentare vă invităm să accesaţi www.bayer.com.