Turcia, importator principal al produselor țărilor UE

Sectorul alimentar din Turcia a continuat să crească în 2017 tendință pe care o va menține și în 2018.  Populația tânără oferă oportunități de creștere și introducere de noi produse. Turcia are un sector bine dezvoltat de prelucrare a alimentelor, care produce produse alimentare de bună calitate pentru piața turcă, iar furnizorii europeni sunt, de asemenea, dominanți în produsele alimentare importate cu amănuntul.

Turcia are o populație tânără de 80 de milioane de oameni care alimentează consumul. Țara este într-o uniune vamală cu UE și este a 17-a economie din lume. O creștere anuală medie a PIB-ului de 4,8% este prognozată de Fitch între 2017 și 2022.

Țările UE sunt principalii furnizori ai Turciei în ceea ce privește produsele agricole orientate spre consumatori. Acestea au avantajul geografic și pe cel al uniunii vamale. Proximitatea reprezintă un avantaj major pentru reducerea cheltuielilor transportului de mărfuri și pentru timpul de livrare mai scurt din Europa. Camioanele fiind adesea folosite pentru transportul între Europa și Turcia.

Odată declarată autosuficientă în majoritatea produselor agricole destinate consumului, Turcia importă acum produse agricole orientate către consumatori cum ar fi orez, fasole uscată, nuci, migdale, banane, cafea, cacao, carne, pește și diferite tipuri de produse prelucrate. Principalele produse care prezintă interes pentru piața de consum din Turcia sunt: nucile și migdalele, semințele de floarea soarelui pentru produse de cofetărie, merișoarele și fructele uscate, condimentele, produsele fără gluten și pentru diabetici, ingredientele alimentare etnice, vinul și băuturile fără alcool.

La sfârșitul anului 2016, au existat 577 investiții străine în producția de alimente și băuturi din Turcia, din care 100 au fost germane, 44 olandeze, 33 franceze și 31 din S.U.A.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*