Eticheta de produs ecologic, utilizată de multe ori în mod abuziv!

Comisia Europeană și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor au publicat rezultatele unei verificări amănunțite a site-urilor web, un exercițiu care se efectuează anual pentru a se identifica încălcări ale legislației UE în materie de protecție a consumatorilor pe piețele online.

În urma acestei verificări, a fost semnalată o problemă des întâlnită, și anume faptul că firmele își atribuie merite extinse în materie de practici verzi, care nu se regăsesc și în realitate.În 42% dintre cazurile în care a fost analizată folosirea cuvântului „ecologic” în diverse sectoare de activitate, cum ar fi confecțiile, produsele cosmetice și echipamentele de uz casnic, afirmațiile au fost exagerate, false sau înșelătoare. Astfel de practici pot fi calificate drept practici comerciale neloiale în temeiul normelor UE.

Amploarea dezinformării ecologice a crescut, pe fondul tendinței consumatorilor de a alege produse ecologice. Având în vedere aceste aspecte, am solicitat Comisiei Europene, în baza procedurilor parlamentare de care dispun, să îmi comunice care sunt instrumentele de care dispune instituția în vederea unei sancționări mai aspre a acestor tipuri de practici comerciale neloiale și cum se poate asigura Comisia că produsele denumite „ecologic” respectă într-adevăr standardele impuse la nivelul UE.