Motivat de produse și servicii care contribuie la abordarea securității alimentare și a schimbărilor climatice
- Vânzările grupului în prima jumătate a anului au ajuns la 18,1 miliarde $, o creștere de 3,7 miliarde $, +25% față de anul anterior
- Vânzările grupului în al doilea trimiestru au crescut la 9,2 miliarde $.
- EBITDA în prima jumătate a anului la 3,5 miliarde $, +32% față de anul anterior
- EBITDA în al doilea trimestru a crescut la 1,7 miliarde $.
- Performanțele solide în toate unitățile de business au beneficiat de noi lansări de produse inovative.
- Vânzările Platformei de Agricultură Modernă (MAP-Modern Agriculture Platform) au crescut la 1,8 miliarde $, depășind întregul an anterior, în timp ce numărul de centre a crescut la 540.
- Vânzările de produse biologice Syngenta au continuat să înregistreze o creștere de două cifre.
Grupul Syngenta a comunicat astăzi rezultate financiare solide pentru al doilea trimestru și pentru prima jumătate a anului 2022. Vânzările grupului în al doilea trimestru au crescut cu 24%, până la 9,2 miliarde $,
în creștere cu 1,8 miliarde $ față de anul precedent. În al doilea trimestru al anului 2022, EBITDA a crescut cu 39%, până la 1,7 miliarde $, pe fondul lansărilor de produse și servicii inovatoare, al creșterii productivității și al prețurilor care au compensat costurile mai mari.
Vânzările Grupului pentru prima jumătate a anului 2022 au fost de 18,1 miliarde $, în creștere cu 3,7 miliarde $, 25% de la un an la altul. EBITDA pentru prima jumătate a anului a fost de 3,5 miliarde $, cu 32% mai mare de la un an la altul.
(Notă: A se vedea notele de subsol pentru definiția vânzărilor și EBITDA utilizate în prezentul document)
Trimestrul 2 2022
Prima jumătate a anului 2022
Performanța puternică a grupului Syngenta a continuat și în trimestrul al doilea. Toate unitățile de business au înregistrat o creștere de două cifre a vânzărilor în trimestrul doi și în prima jumătate a anului 2022, grație cererii puternice pentru produsele și serviciile Grupului, care ajută fermierii să cultive și să obțină producții cu succes pentru a aborda securitatea alimentară globală, și pentru a atenua efectele schimbărilor climatice, prin furnizarea de alimente sănătoase, nutritive și accesibile.
Grupul Syngenta a continuat să promoveze tranziția către un sistem regenerativ de producție alimentară, asumându-și rolul prin accelerarea inovației pentru a susține și reface sănătatea solului, biodiversitatea, clima și sistemele de apă, consolidând în același timp productivitatea și economia fermierilor. Mai mult, Grupul Syngenta colaborează cu alte companii din lanțul valoric alimentar, printre care companii alimentare și comercianți cu amănuntul, pentru a avansa în agricultura regenerativă.
Syngenta Group China a obținut o creștere puternică, cu vânzări totale de 5,3 miliarde $ în prima jumătate a anului 2022. Vânzările MAP (Platformei de Agricultură Modernă) aproape că s-au dublat, ajungând la 1,8 miliarde de $, depășind vânzările realizate pentru întregul an 2021. În prima jumătate a anului 2022, Syngenta Group China a deschis 48 de noi centre MAP, extinzând capacitățile Grupului pentru a veni în sprijinul fermierilor. Vânzările medii per centru pentru cele 540 de centre MAP din China au crescut cu 38% de la an la an, ajutându-i pe fermieri să îmbunătățească calitatea și randamentul culturilor lor, reducând în același timp impactul asupra mediului.
Grupul Syngenta și-a administrat lanțurile de aprovizionare în contextul provocărilor tot mai mari în materie de achiziții și logistică și al costurilor mai mari cu energia. Creșterile de vânzări, determinate de noile lansări și de consolidarea poziției pe piață în zonele geografice cheie, îmbunătățirile aduse productivității la nivel de grup și prețurile mai mari necesare pentru a compensa costurile mai mari, au condus, în ansamblu, la o îmbunătățire a marjei EBITDA cu 1,1 puncte procentuale față de anul precedent, ajungând la 19,5% în prima jumătate a anului 2022. Vânzările determinate de acțiuni comune cu economie de mijloace (sinergie) din primele șase luni au fost mai mult decât duble, ajungând la 0,7 miliarde $, cu o contribuție la profit care a crescut la 0,3 miliarde $.
Repere importante
Vânzări pe unități de business
Trimestrul 2 2022
Prima jumătate a anului 2022
Syngenta Crop Protection
Vânzările Syngenta Crop Protection au crescut cu 25%, ajungând la 8,6 miliarde $ în prima jumătate a anului 2022.
Vânzările din Europa, Africa și Orientul Mijlociu au crescut cu 8%, iar în regiunea Asia-Pacific (exceptând China) cu 7%. Determinate de achizițiile premergătoare sezonului următor, vânzările din America Latină au crescut cu 72%, cele din America de Nord au crescut cu 16%, iar cele din China cu 32 %. Au fost implementate creșteri de prețuri pentru a compensa costurile mai ridicate.
Syngenta Crop Protection a primit aprobarea autorităților de reglementare din Brazilia pentru tehnologia ADEPIDYN®, fungicidul de ultimă generație cu spectru larg de acțiune și control de lungă durată, în timp ce primele vânzări au fost înregistrate în Ucraina.
Spiropidion, noua tehnologie de combatere a insectelor, a obținut aprobarea autorităților de reglementare din Brazilia, Pakistan și Coreea de Sud, iar formulările au fost înregistrate în Indonezia și Malaezia.
Oferta de soluții biologice a fost extinsă prin lansarea EXPLOYO® Vit, un feromon pentru viticultorii din Franța.
Fiind prima companie care a primit aprobarea de a pulveriza cu ajutorul dronelor în India, Syngenta Crop Protection a lansat un serviciu de pulverizare cu dronă și a pornit într-un turneu de informare de 10.000 de km, în întreaga țară.
ADAMA
Vânzările ADAMA au crescut cu 24%, până la 3,6 miliarde dolari în prima jumătate a anului 2022, beneficiind de lansarea de produse noi.
Vânzările în Europa au crescut cu 7%; în America de Nord cu 26%; în America Latină cu 37%; în India, Orientul Mijlociu și Africa cu 2%; în Asia-Pacific (excepând China) cu 21%; iar în China cu 73%. Prețurile mai mari au compensat creșterile costurilor cu materiile prime, logistica și energia.
În Guatemala au fost obținute primele aprobări pentru Expert Grow®, un biostimulent cu triplu mod de acțiune care crește producția pentru o serie de fructe, legume și soia. Expert Grow® se bazează pe un proces unic de fermentare care îmbunătățește fotosinteza plantei și, prin urmare, reduce stresul abiotic și favorizează o mai bună păstrare a fructelor și a păstăilor, precum și creșterea și dezvoltarea plantelor.
Syngenta Seeds
Vânzările Syngenta Seeds cu crescut cu 17% la 2,3 miliarde$ în prima jumătate a anului 2022.
Vânzările de semințe culturi de câmp în Europa, Africa și Orientul Mijlociu au crescut cu 15%, în America de Nord cu 18%, în Asia-Pacific (exceptând China) cu 25%, iar în China cu 40%. Cererea mai mare de porumb a stimulat vânzările semințelor pentru culturi de câmp în America Latină, cu o creștere de 61%. Vânzările de semințe de legume au fost cu 3 procente mai mici din cauza efectelor valutare nefavorabile. Prețurile mai mari au compensat costurile mai mari.
Serviciul digital Cropwise Seed Selector a sprijinit plantarea în sezonul 2022 a 3,2 milioane de hectare de culturi în 9 țări europene.
Syngenta Seeds a lansat GHX (Golden Harvest® Xperience), un nou model de business dedicat fermierilor din Statele Unite ale Americii, care oferă fermierilor un nou mod de a cumpăra semințe, care simplifică experiența, cu un preț fix pe acru pentru a simplifica procesul de cumpărare, ajutând la o mai mare accesibilitate pentru fermieri și permițând dezvoltarea.
Syngenta Seeds a lansat brandul Golden Harvest în Brazilia în Trimestrul 2, aducând o inovație sporită în domeniul semințelor pentru cei peste 5 milioane de fermieri din țara respectivă; linia de produse inițială se va concentra pe soia.
Syngenta Group China
Syngenta Group China, care cuprinde business-ul de Seeds, Crop Protection, Crop Nutrition, MAP și activitățile digitale din China ale Grupului, a realizat vânzări de 5,3 miliarde $, în creștere cu 26%, în prima jumătate a anului 2022. Creșterea subiacentă, cu ajustarea pentru Fertex, noul model de distribuție a business-ului de azot, a fost de 42%.
Vânzările Crop Protection din cadrul Syngenta Group China au crescut cu 22%. Vânzările Seeds în China, inclusiv cele de legume, au crescut cu 40%, sub impulsul lansării de noi soiuri de orez. Vânzările Crop Nutrition au fost cu 3 % mai mici, din cauza concentrării pe produsele diferențiate cu marje mai mari și pe noul model de distribuție a azotului; creșterea subiacentă a fost de 26%.
În prima jumătate a anului, vânzările MAP (Platformei de Agricultură Modernă) au crescut cu 93%, ajungând la 1,8 miliarde $, depășind astfel vânzările întregului an anterior. Numărul de centre MAP a crescut cu 48, ajungând la un total de 540. Aplicațiile digitale MAP au ajuns la peste 2 milioane de utilizatori înregistrați, acum conectați la platforma agricolă care ajută la modernizarea fermelor de pe întreg teritoriul Chinei.
Sinteza datelor financiare ale Syngenta Group
Trimestrul 2 2022
Prima jumătate a anului 2022
Note finale
Pentru informații suplimentare, a se vedea raportarea rezultatelor financiare pentru ADAMA Ltd. (SHE: 000553), Sinofert Holdings (SEHK: 0297), Winall Hi-tech Seed (SHE: 300087) și Yangnong Chemical (SHA: 600486).
Cu excepția cazului în care se menționează contrariul, comparațiile se referă la aceeași perioadă din 2021. Rezultatele prezentate în acest comunicat nu sunt auditate și reprezintă o consolidare a unităților comerciale din cadrul Grupului Syngenta, care include Syngenta AG, Syngenta Group China, ADAMA Ltd.,
Sinofert Holdings, Winall Hi-tech Seed și Yangnong Chemical. Yangnong Chemical a fost achiziționată printr-o asociere comercială sub control comun în iulie 2021, iar vânzările respective ale acesteia în S1 2021 au fost anexate la unitățile Crop Protection din cadrul Grupului și, pe plan intern, la Grupul Syngenta China.
EBITDA este o măsură non-GAAP și există posibilitatea ca EBITDA, așa cum este definită de Grupul Syngenta, să nu fie comparabilă cu măsuri similare din alte companii. Grupul Syngenta a definit EBITDA ca fiind venitul înainte de dobânzi, impozite, interese minoritare, depreciere, amortizare, restructurare și depreciere. Informațiile privind EBITDA au fost incluse deoarece sunt utilizate de conducere și de investitori ca măsură suplimentară de măsurare a performanței operaționale. Grupul Syngenta exclude restructurările și deprecierile din EBITDA pentru a se concentra pe rezultate excluzând elementele care afectează comparabilitatea de la o perioadă la alta.
EBITDA, conform utilizării în acest comunicat de presă, exclude evenimentele excepționale; alte documente
pot trata acest lucru ca fiind subiacent sau ajustat EBITDA. EBITDA nu include alte elemente excepționale sau fără numerar/neoperaționale care nu au impact asupra performanțelor actuale ale activității, precum și impactul unui sistem de stimulente de lungă durată pentru conducere, cu limită de timp, lansat la nivel de grup.
Atunci când este menționat ca atare, „Grupul” înseamnă Grupul Syngenta.
Despre Grupul Syngenta
Grupul Syngenta reprezintă una dintre cele mai importante companii inovatoare în domeniul agriculturii din lume, cu o tradiție de peste 250 de ani. Cu o prezență în peste 100 de țări, compania se dedică transformării agriculturii prin intermediul unor produse și tehnologii revoluționare care joacă un rol fundamental pentru a permite lanțului alimentar să hrănească lumea în condiții de siguranță, în mod sustenabil și cu respect pentru planeta noastră. Syngenta Group, cu sediul în Shanghai, China și cu sediul administrativ în Elveția, își extrage forța din cele patru unități de business – Syngenta Crop Protection cu sediul în Elveția, Syngenta Seeds cu sediul în Statele Unite, ADAMA® cu sediul în Israel și Syngenta Group China – care oferă metode de top în industrie pentru a veni în sprijinul clienților de pretutindeni.