Legume Fructe Live Connect și Ziua Cartofului Live Connect au dat startul evenimentelor Virtual Agro în 2021

Peste 11000 de vizionări în cele două zile pe care fermierii le-au avut la dispoziție pentru dezbateri, pe tema oportunităților și provocărilor cu care se confruntă în sectorul agricol.

Primul, dedicat filierei de legume și fructe din România, organizat în parteneriat cu OIPA LEGUME FRUCTE a adus împreună principalii producători și a setat obiectivele de producție, procesare și desfacere.

În zona de de Expo Hall au fost prezente branduri românești de legume și fructe, cu standuri virtuale.

Printre expozanți amintim – Mere de Itești, Serele Super, Ferma Stoian, Ana Are Mere, Pannere, Livada Bunicului, Livada cu Cireș.

La eveniment au participat autorități publice, reprezentanți ai retailului modern, analiști de piață, traderi, producători de legume și fructe, profesioniști din industrie.

‘’Pentru a avea un impact asupra poziției producătorului în acest lanț, organizațiile de producători trebuie să fie organizații economice veritabile – este un lucru de o importanță extraordinară.

În Belgia, cca 90% dintre cultivatorii de fructe și legume fac parte din organizații de producători. În 2020, putem observa că cifra de afaceri provenită din producția vândută angrosiștilor, distribuitorilor etc. – a depășit 1 miliard de euro (1.078 miliarde euro). Două treimi sunt legume și o treime – fructe. Dacă ne uităm la ultimii ani, vedem că cifra a crescut cu peste 25% în ultimii 5 ani. Așadar, afacerile merg foarte bine în Belgia, deși avem o mulțime de probleme – probleme cu pesticidele, produsele fitosanitare, interzicereaimporturilor în Rusia, criza provocată de Covid-19 etc., însă datorită faptului că lucrăm împreună în cooperative și organizații de producători, producătorii din țara noastră se bucură de o susținere masivă.

Dacă ne uităm la valoarea producției comercializate în statele membre, observăm o evoluție. La România, de exemplu, dacă e să comparăm valoarea medie a producției comercializate pe anii 2013-2017 cu valoarea pentru 2018, vedem o creștere de 25%. În țara mea, Belgia, creșterea e de 9%, iar în Europa, creșterea valorii producției comercializate este una mică, dar există. Graficul arată 34 milioane pentru România. ‘’ LUC VANOIRBEEK, PREȘEDINTE GRUP DE LUCRU LEGUME FRUCTE, COPA COGECA

Evenimentul dedicat fermierilor producători de cartof, Ziua cartofului Live Connect, a fost organizat cu susținerea FNCR.

Printre expoznații zilei amintim AgricoM, Țara Făgărașului, Ferma Bioplant, Grup Șerban, Ferma Cernat.

‘’Suprafetele cu cartof s-au diminuat, în prezent datele înregistrate în APIA arată că în România sunt 28.000 ha, care acoperă 40% din consumul național. Restul până la 60% din consum importăm iar deficitul în balanța comercială se ridică 64 mil euro.

În această perioadă realizăm programul de tranziție cât și PNS. Din analiza SOWT am ănteles ca trebuie să investim în unități de procesare și depozitare, astfel încât să aducem o valoare adăugată a producției primare.’’ ADRIAN OROS, MINISTRU AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE

În cadrul conferințelor s-au discutat și planurile pentru noi investiții ce vor fi continuate anul acesta de proprietarii fermelor Serele Super, Merry Berry și Grup Șerban.

Pentru detalii, vă invităm să urmăriți înregistrarea conferințelor aici:

Legume Fructe Live Connect: https://fb.watch/3QDKSlOkLt/

Ziua Cartofului Live Connect: https://fb.watch/3QEbK-LMyy/

Despre Godmother

În piața de comunicare de 20 de ani, Godmother, ca agenție focusată pe brand experience, și-a propus să includă componenta digitalizării în toate proiectele pe care le desfășoară, având la activ peste 1000 de evenimente.

Godmother creează și implementează evenimente digitale cu tot ceea ce implică acest domeniu: platformă, soluții, concept creativ, live-uri, engagement.

Printre clienții agenției se numără Google, BASF,  Rompetrol, Agricover, Profi, H&M, Ursus, Henkel, , Forever Living Products, Servier etc.