România are în prezent un număr de 1.008 produse bio autorizate, iar în afară de cereale, produce uleiuri, vinuri, brânzeturi, ceaiuri, miere, săpun, detergenţi etc. Începând din luna martie, Carrefour România a iniţiat cel mai amplu program integrat de susţinere a fermierilor români care vor să treacă la un model de business de tip agricultură bio/ecologică. Programul – denumit „Creştem România BIO” – reprezintă un angajament pe termen lung, deschis oricărui fermier român care doreşte să fie certificat bio, prin care Carrefour va oferi suport direct pe toată durata procesului de conversie.
În primele 2 luni, peste 200 de fermieri s-au înscris în program, 75 dintre ei fiind eligibili pentru a începe conversia la bio. Aceştia beneficiază de sprijin financiar pentru primul an de contracte ferme de preluare a producţiei în perioada de conversie şi 2 ani după obţinerea certificărilor necesare, cât şi consultanţă şi promovare. Produsele recoltate în perioada conversiei vor ajunge pe rafturile magazinelor Carrefour cu o etichetă specială, de tranziţie, “în conversie la BIO” iar după certificare, cu eticheta ecologică, în conformitate cu normele europene.
„Există un potenţial mare în ţară. Pentru a converti acest potenţial într-un model de dezvoltare, e nevoie de contribuţia tuturor. Cred sincer că trebuie să lucrăm împreună: fermieri, retaileri, autorităţi, organizaţii de mediu, ONG-uri şi camere de comerţ. Fermierii înscrişi în program sunt plini de curaj şi creativitate, dispuşi să încerce culturi BIO diverse, precum cartofi, morcovi, ardei, mure, afine şi altele. Bio va fi o parte esenţială a agriculturii româneşti, iar Carrefour vrea să pună piatra de temelie”, a precizat Jean Richard de Latour, CEO Carrefour România, prezent la evenimentul de lansare al Programului „Creştem România BIO”.
