7 motive ca să mănâncăm cât mai multă salată verde primăvara!

Este sezonul salatei verzi dar şi a legumelor proaspete de primăvară. Recomandat este să le includem în meniul zilnic, pentru a ajuta organismul să se recupereze după o iarnă în care a fost privat de vitamine, minerale şi nutrienţi. Iată mai jos care sunt principalele motive pentru care ar trebui să consumăm salată verde!

Ce conţine salata verde?
  • Salata verde este o sursă importantă de clorofilă şi vitamina K. Are foarte puţine calorii, însă este consistentă şi săţioasă, fiind ideală pentru cei care urmează diete de slăbire. Salata verde este bogată în minerale şi elemente alcaline, extrem de importante pentru sănătatea sângelui. Ajută la curăţarea sângelui şi păstrează mintea alertă.
  • Salata verde este bogată în luteină, betacaroten, vitamina C, Vitamina K, calciu, acid folic şi fier. Vitamina K este benefică pentru sănătatea sângelui şi ajută la prevenirea cheagurilor de sânge.
  • Salata verde mai conţine şi alţi nutrienţi precum vitamina A, vitamina B6, licopen, potasiu. Conţine şi alcaloide, responsabile pentru efectele terapeutice ale salatei verzi.
Beneficiile consumului de salată
  1. Ajută în curele de slăbire. Salata verde este ideală pentru persoanele care urmează cure de slăbire, deoarece conţine foarte puţine calorii. Are şi un conţinut mare de apă, care ajută la hidratarea organismului. De asemenea, salata verde conţine şi fibre, care ajută digestia şi conferă saţietate.
  2. Luptă împotriva bolilor. Salata verde conţine cantităţi mari de betacaroten, un antioxidant puternic, ce luptă împotriva bolilor. Anumite afecţiuni precum cataracta, infarctul sau cancerul pot fi prevenite sau tratate prin consumul regulat de salată verde.
  3. Previne cancerul. Alimentele bogate în vitamina A şi C ajută la prevenirea cancerului. Salata verde conţine cantităţi mari din aceste vitamine, astfel că poate fi consumată cu încredere şi inclusă în meniul tău zilnic.
  4. Tratează constipaţia. Salata verde este ideală pentru tratarea constipaţiei. Conţine mari cantităţi de fibre alimentare care stimulează funcţia intestinelor şi digestia. Salataverde este benefică şi pentru tratarea indigestiilor, artritei, colitei şi problemelor circulatorii.
  5. Ajută la regenerarea ţesuturilor. Salata verde este bogată şi în magneziu, care joacă un rol important în regenerarea ţesuturilor, nervilor, celulelor cerebrale şi musculare. Salata verde previne anemia.
  6. Previne şi îndepărtează durerile de cap. Sucul de salată verde amestecat cu ulei de trandafir, aplicat pe tâmple ajută la reducerea intensităţii durerilor de cap. Salata verde este benefică şi pentru tratarea insomniilor.
  7. Previne insomniile. Salata verde conţine o substanţă care induce somnul, fiind astfel ideală pentru persoanele care se confruntă adesea cu insomnii.