Agrii, alături de fermierii SMART!

Suntem la începutul anului, care coincide atât cu începutul campaniei agricole de primăvară, dar și cu jumătatea campaniei de achiziții de inputuri. Atât noi, ca distribuitori, cât și fermierii, trebuie să fim pregătiți pe toate planurile.

Tiparul fermierului de astăzi este unul care a evoluat, fiind într-o continuă transformare. Fermierul român trece de la unul tradițional la unul SMART… El este într-o continuă informare și tinde să ajungă la acea agricultură în care discutăm despre tehnologii, despre achiziții timpurii, despre valorificări ale recoltei asemenea jucătorilor de pe bursă, despre digitalizare, toate acestea conducând la performanță.

Luna decembrie a adus în România noul brand Agrii. Prin Agrii, cele două companii de renume din România, Redoxim și Comfert, își reunesc forțele și know how-ul, devenind mai puternice și mult mai prezente în piața de agribusiness.

Cu ce vine Agrii pentru fermierul român? Cu inteligență și inovație!

Ce ne dorim să realizăm alături de partenerii noștri, atât fermieri cât și furnizori? Performanța!

Cum vom realiza acest lucru? Construind un business sănătos, adunând pasiunea celor două companii și adăugând tehnologiile viitorului, personalizând fiecare nevoie a clienților noștri, construind relații solide și sustenabile cu furnizorii, dar mai ales respectând fiecare promisiune făcută!

Totul începe în agricultură de la sămânță și se termină cu „sămânța” care ajunge în conturi. Sămânța aduce viață, menține dezvoltarea și ne asigură existența. Ce își dorește fiecare fermier, ca de altfel fiecare dintre noi? Ca, la final, să fie mândru de recolta avută pe care o poate valorifica la maxim. Pentru a ajunge la rezultate, pe lângă multele nevoi în toată această evoluție, una este de bază: sămânța.

Considerăm că fiecare fermier cu care lucrăm nu este un simplu client căruia îi vindem, el este partenerul nostru cu care dezvoltăm o relație, construim un parteneriat în care ambele părți au de câștigat. De aceea, recomandările pe care dorim să le facem sunt unele care au efect pe termen lung.

Recomandări Agrii România

  • Agrii deservește cu inputuri în România un număr de peste 4.500 fermieri. Se adresează atât fermierilor mari, care beneficiază de tehnologie, dar și fermierilor mai mici, care sunt încă la început de drum sau care nu își permit să facă achiziții de inputuri de top. Oricare ar fi tiparul fermierului, recomandăm ca acesta să nu ”pice în plasa” celor care fac doar afaceri, ci, să cumpere doar sămânță certificată și să fie atent la actele care însoțesc sămânța cumpărată. Neglijarea acestor aspecte îl poate costa recolta.
  •  Vremea și poate unele rezultate i-au împins pe unii fermeri să uite de rotația culturilor. Aceasta este importantă nu numai pentru faptul că reprezintă poate cea mai ușoară formă de a lupta împotriva buruienilor, bolilor și dăunătorilor, dar mai ales protejează resursele din sol. Acum, în primăvară, nu trebuie neglijate culturile care ajută la ”însănătoșirea” solului: soia și mazărea.
  • Tot ceea ce recomandăm noi ca hibrizi/soiuri nu sunt simple liste cu produse, deoarece aceștia au fost testați în ferma noastră și în alte loturi de cercetare. Avem peste 4.000 de parcele de testare în țară, unde împreună cu producătorii avem loturi de testare și validare a recomandărilor făcute.
  • Agrii vine către fermieri nu numai cu sămânța (ca un simplu produs) ci și cu tehnologia recomandată de protecția plantelor și îngrășămintele necesare, toate personalizate pentru a da la final un randament maxim în condițiile obținerii unei recolte bogate.
  • Și în România s-a ajuns în punctul când sezonalitatea campaniei agricole este alta față de sezonalitatea achizițiilor de inputuri. De multe ori, discuțiile sunt purtate de fermieri pe fiecare tip de input în parte, fără a observa imaginea de ansamblu, ca tot unitar, fermierul bucurându-se că a obținut un preț bun pe tranzacție. Tendințele duc deja către achiziții centralizate într-un pachet de servicii care să răspundă nevoilor din fermă. Totodată, alegerea partenerilor care stau la baza dezvoltării fermei este de a lucra cu distribuitorii care au o istorie în spate, care sunt cunoscuți și au la bază business-uri sănătoase și solide, nu cu viziune pe termen scurt (an, campanie, sezon).
  • În cazul semințelor ne lovim în piață de dorința fermierilor de a avea o cultură asociată cu un singur producător. Experiența ne îndrumă spre a discuta și recomanda fermierilor să cumpere de la mai mulți producători și să aibă în cultură, pe lângă hibrizii cunoscuți, și hibrizii din generația nouă pentru a testa și compara.

Începând cu anul 2018, Agrii dezvolta brand-urile proprii de sămânță, dorind să fie cu această ocazie și mai aproape de nevoia fiecărui fermier. Până în acest moment, în portofoliul propriu, avem hibrizi de porumb de la producătorul RAGT (Conexxion, Exxplicit, Fuxxter și Ligetixx), cereale păioase tot de la RAGT (Reform, Bergamo, MonteCarlo, Matchball și Venezio), cereale păioase de la Limagrain (Alhambra), dar și rapiță de la Rapool (Cristal). Toți acești hibrizi și soiuri SMART vin să completeze portofoliul general de sământață, adresându-se fermierilor SMART. Orice recomadare vine în urma testărilor, urmăririi evoluției în cultura și a încrederii oferirii unor produse care pot aduce performanță.

Uitându-ne peste culturile din câmp, anul începe cu mare speranță și încredere. Dacă facem comparație cu anul 2019, acum suntem într-un tablou frumos, în care cerealele au avut un start bun și arată uniform ca și densitate, iar rapița (chiar dacă sunt suprafețe mai mici) dă semne de productivitate sporită.

Avem semințe pentru toate culturile principale din România

Agrii vine cu o ofertă completă punând la dispoziție semințe pentru aproape toate culturile principale din România. Avem alături parteneri solizi (furnizori) și putem oferi o paletă diversificată în așa fel încât fermierii să facă alegerea cea mai bună pentru ei. Recomandăm fermierilor nu numai hibrizii foarte cunoscuți, dar și alți hibrizi care nu au parte de același marketing, dar, pe care noi i-am testat, i-am văzut în alte ferme și care au un super potențial productiv și stabil. Trebuie depășită tendința de cumpărare a unui super brand și de a ignora restul producătorilor. Sunt fermieri care, cu un cost mai redus pe sac, au rezultate foarte bune, chiar dacă nu au folosit super brand-uri.

Începând cu luna octombrie 2019, Agrii a ieșit pe piață cu oferta de sămânță pentru acest sezon. Așa cum toată lumea numește perioada din octombrie până în martie (când începe semănatul) – campania de ”Early Sales”. Cum toți producătorii de sămânță au ofertat și întocmit vouchere, noi am venit în întâmpinarea fermierilor cu programul de custodie al semințelor comandate. Ce avantaje oferim?

– preluarea comenzii de la fermier și achiziția acesteia timpuriu de la producător, pentru a nu avea neplăceri de stoc neasigurat;

– facturarea acesteia pentru a garanta existența stocului;

– păstrarea în condiții optime (de temperatură, lipsa rozătoarelor, lipsa umidității etc.) în depozitele locale, cu costuri suportate de către noi;

– livrarea semințelor comandate înainte de semănare.

Este certificat faptul că Agrii nu este un simplu distribuitor de inputuri. Prin furnizarea serviciilor agronomice, a tehnologiilor performante, a diversificării pe toate segmentele de piață și a abordării integrate a nevoilor din ferme, Agrii aduce inovație business-ului de specialitate. Strategia Agrii este de a crea parteneriate durabile și profitabile, dând dovadă de profesionalism, încredere și respect.

Roxana-Andreea Jercan

Category Manager Seeds – Agrii România