Ambalajul din plastic este o preocupare pentru cumpărătorii de fructe!

Aproximativ 550 de participanți au luat parte la Congresul german pentru fructe și legume (Deutscher Obstund Gemuese Kongress, DOGK). Subiectele discutate au inclus ambalarea, comerțul electronic cu fructe și legume, cererea tot mai mare de fructe dulci și impactul schimbărilor climatice asupra producției interne germane. Unul din subiectele intens dezbătute a fost ambalarea produselor și impactul pe care ambalajul îl are asupra consumatorului.

Helmut Huebsch, cu GfK Consumer-Panel and Services, a raportat că consumatorii germani consideră din ce în ce mai mult ambalajul un element decisiv când trebuie să cumpere un produs. Într-o analiză recentă a consumatorilor, 62 la sută dintre respondenți au preferat fructele și legumele ne-ambalate și nu produsele preambalate. În plus, între 2013 și 2017, procentul consumatorilor care ar fi dispuși să plătească mai mult pentru ambalaje ecologice a crescut la 38,5%, de la 31,1%.

Michael Wilde, managerul pentru sustenabilitate și comunicare la Eosta1, a explicat că cererea consumatorilor din UE pentru cât mai puțin ambalaj contravine nevoii de a prezenta informații și prezentarea firmei.

El a prezentat o serie de opțiuni de ambalare care reduc gradul de utilizare a plasticului pe bază de ulei mineral:

  • Bioplastic – plastic fabricat din uleiuri vegetale, mai degrabă decât ulei mineral
  • Carton cu elemente din plastic
  • Carton pe bază de trestie de zahăr
  • Autocolante

S-a concluzionat că reducerea ambalajelor din materiale plastice este unul dintre subiectele fierbinți în domeniul comerțului cu fructe și legume în viitor. Acest lucru creează oportunități pentru exportatorii din S.U.A., care utilizează soluții inovatoare și durabile de ambalare și etichetare.