Cramele Recaș lansează prima etichetă virtuală de vin din România

Producătorul de vinuri româno-britanic Cramele Recaș continuă seria inovațiilor dezvoltate pentru gamele comerciale din portofoliul intern cu un proiect nou, unic pentru piața românească: prima etichetă virtuală de vin din România. Eticheta cu profil interactiv și multimedia, cu elemente de realitate augmentată, va fi implementată pentru gama  „Domeniile Recaș” – având în focus sortimentul Domeniile Recaș Syrah și este disponibilă din 20 octombrie.

Sloganul contextual, „Roșu de ținut minte” pe care consumatorul îl va descoperi treptat prin intermediul animației rezultate din scanarea etichetei, face referire atât la caracterul puternic și aromele intense ale vinului, cât și la specificul acestei luni, marcate la nivel internațional de evenimentul de sorginte anglo-saxonă Halloween.

Domeniile Recaș, prima gamă din portofoliul Cramele Recaș care va beneficia de acest tip de experiență virtuală, reprezintă una dintre cele mai inovative game de vinuri din retailul românesc. Acestea au fost unele dintre primele vinuri românești produse de un vinificator străin inclus în topul celor mai buni 100 din lume[1] (Hartley Smithers), fiind, în același timp, primele vinuri din retailul românesc care beneficiază de închidere cu dop de sticlă, pentru o estetică elaborată și încurajarea consumului la pahar.

            Cum funcționează eticheta virtuală?

  1. Clientul descarcă aplicația Alive – Augumented Reality, disponibilă în Google Play și AppStore sau prin intermediul materialelor de signalistică atașate pe rafturi sau pe sticle în perioada campaniei (20 octombrie – 1 noiembrie).
  2. Cu aplicația deschisă, clientul scanează eticheta oricărei sticle de vin Domeniile Recaș
  3. Eticheta fizică conține un marker în programul aplicației care declanșează evoluția pe ecranul telefonului cu care este scanată a unei povești animate dedicate, contextualizată pentru specificul vinului și al evenimentului de Halloween.

Pilotul acestui proiect a plecat de la o idee îndrăzneață, propusă de Cramele Recaș în anul 2018 pentru piața germană: eticheta Bloody Merlot (unul dintre vinurile din portofoliul de export), care vizează publicul tânăr, urban, conectat și consumator de tehnologie IT&C. La acel moment, vinul propunea o etichetă-trigger activată prin intermediul unei aplicații de realitate augmentată care-i oferă consumatorului o experiență memorabilă care influențează spectaculos decizia de cumpărare la raft.

Pentru aproape două săptămâni, românii vor avea parte la rândul lor, prin intermediul experienței virtuale oferite de etichetele Domeniile Recaș de o activare memorabilă de Halloween care va putea fi savurată inclusiv de acasă, alături de cei dragi.

Vinurile Domeniile Recaș – sortiment de smart retail conținând 3 vinuri albe (Fetească Regală – Demisec, Muscat Ottonel – Demisec, Gewurztraminer – Demidulce), 1 Roze – Demisec și 3 roșii (Merlot – Demisec și Syrah – Sec), pot fi achiziționate din comerțul tradițional, dar și din lanțurile de super și hypermarket-uri Cora, Auchan, Selgros, Mega Image, Profi, cash&carry-ul METRO sau din magazinele online specializate King.ro, Finestore sau Beicevrei.ro.

Despre Cramele Recaș

Suntem una dintre cele mai importante crame din România și cea mai mare din Vestul țării. De-a lungul timpului ne-am consolidat primul loc pe piața vinurilor din România, impunând standarde de calitate și echilibru pentru toate gamele de vin îmbuteliat pe care le producem, de la entry level la super premium.

De-a lungul timpului, ne-am axat pe echilibrul dintre inovația tehnologică și investițiile în dezvoltarea oamenilor, ce au rezultat într-o viziune de a seta un trend, cel al calității. Din acest motiv, suntem printre producătorii care au încercat să se focalizeze pe vinuri curate, seci și moderne cu masă critică atât ca număr de hectare, producție, putere de penetrare a pieței, cât și ca investiție în oameni pentru îndeplinirea obiectivelor.

Exploatăm o suprafață de aproximativ 1.150 de hectare de viță de vie situate în Recaș, Timiș, precum și în Miniș (Arad). Principalele soiuri autohtone pe care le cultivăm sunt: Fetească Neagră, Negru de Drăgășani, Cadarcă, Fetească Regală, Fetească Albă. Pe lângă acestea, hectarele cuprind și plantații de Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir, Cabernet Franc, Syrah, Acalon, Chardonnay, Sauvignon Blanc, Pinot Gris, Viognier, Muscat Ottonel, Furmint, Riesling Italian, Riesling de Rin.

In anul 2018, capacitatea de producție și stocare s-a extins la aproximativ 32.000.000 de litri pe an, prin intermediul tehnologiilor și dotărilor moderne realizate în urma unor investiții constante, făcute în fiecare an. Cramele Recas este si cel mai mare exportator de vin din Romania – vinurile noastre sunt exportate de către echipa coordonată de către Philip și Elvira Cox în țări precum: Germania, Olanda, Marea Britanie, Statele Unite, Japonia, Canada, Rusia, Cehia, Slovacia, Suedia, Estonia, Australia, Myanmar sau Africa de Sud.


[1] Potrivit Topului realizat de reputata publicație internațională The Drinks Business din Marea Britanie: https://www.thedrinksbusiness.com/2020/02/db-launches-the-master-winemaker-100/