ING Bank România a acordat până în prezent credite în valoare de circa 165 de milioane euro pentru agribusiness

Marius Gavrea, Business Strategy Lead, Agri Financing Products în cadrul ING Bank România a menţionat într-o întâlnire cu jurnaliştii că ING Bank România a intrat pe segmentul finanţării agriculturii în anul 2015.

“ING a Bank România a identificat trei abordări în finanţarea agriculturii și a acordat până în prezent credite în valoare de circa 165 de milioane euro pe segmentul agribusiness, reprezentând o cotă de piață pe segmentul finanțărilor în agribusiness de 4,5-5%. Din 2015 trendul a fost pozitiv. Am reuşit să aducem clienți noi, să creştem și să ne focusăm pe soluții. Prima provocare în materie o reprezintă riscurile pe care le implică acest domeniu, cum sunt cele legate de vreme, ori cele legislative care privesc subvenţiile. A doua provocare o reprezintă costurile de împrumut, generate de faptul că funcționarul bancar trebuie să se deplaseze în teritoriu ca să cunoască fermierul şi să vadă pentru ce este solicitat creditul. Mai mult, şi alte departamente din bancă sunt implicate în procesul de aprobare a creditului, cum sunt cel juridic şi cel de risc, care analizează garanţiile”,  a declarat Marius Gavrea, Business Strategy Lead,  Agri Financing Products în cadrul ING Bank România.

Reprezentantul ING Bank a mai precizat că peste 80% dintre clienții fermieri ai băncii sunt analizați şi aprobați pe un flux automatizat,creditele acordându-se printr-o procedură simplificată, cu un timp de răspuns foarte scurt.

„Venim în sprijinul fermierilor pentru a avea acces uşor şi rapid la credite, digitalizarea reprezentând una dintre principalele direcții ale ING Bank România. Credem de asemenea că digitalizarea fermei este şi ea foarte importantă. Printre beneficiile digitalizării fermierilor se numără: valorificarea mai buna a condițiilor de mediu şi sol, precum şi creşterea randamentului pe hectar în mod sustenabil, optimizarea costurilor de producție. De asemenea, fermierii îşi creează baze de date cu informații financiar-economice precise, astfel facilitează luarea deciziei în fermă pe date statistice. Aceste lucruri legate de  agricultura de precizie există deja în anumite ferme românești. Agricultura digitală este însă pasul următor, adică integrarea tuturor acestor informații într-un sistem computerizat care să îi spună fermierului ce trebuie să facă și care sunt cele mai bune decizii ce pot fi luate „, a menționat Marius Gavrea