Ministrul Nechita Adrian Oros a deschis oficial joi, 5 martie 2020, târgul de produse agroalimentare românești din zona Clujului, ce se desfășoară în curtea Ministerului Agriculturii

Ministrul Nechita Adrian Oros a deschis oficial joi, 5 martie 2020, alături de secretarii de stat Aurel Simion și Emil Dumitru, târgul de produse agroalimentare românești din zona Clujului, ce se desfășoară în curtea Ministerului Agriculturii.

Cu acest prilej, ministrul a declarat: ”În noiembrie, când am deschis ciclul acesta de evenimente pentru promovarea produselor tradiționale românești am declarat că, pe lângă politicile elaborate de MADR pentru susținerea produselor agroalimentare românești, a produselor tradiționale, este necesar ca și autoritățile publice locale sau județene să facă eforturi în acest sens, pentru a-și promova brandurile, obiceiurile și meșteșugurile locale, produsele și rețetele tradiționale din zona respectivă, ceea ce fac cei de la Cluj și multe alte Consilii Județene sau asociații regionale de produse tradiționaleEi au o istorie veche, de peste zece anisunt prezenți peste tot, la târguri naționale și internaționale. De aceea i-am invitat împreună cu colegii mei să deschisă această serie de acțiuni de promovare a produselor tradiționale românești din fiecare regiune, pentru ca în următoarele luni și alte regiuni, Consilii județene și branduri regionale să fie prezente în curtea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.”          

După deschiderea târgului, conducerea MADR a organizat o masă rotundă cu tema ”Strategii regionale de promovare a produselor agroalimentare românești în vederea păstrării identității și tradiției naționale, a practicilor meșteșugărești, culinare și agricole”, la care au participat reprezentanți ai Consiliilor județene, ai mediului asociativ, federații și patronate.

În cadrul mesei rotunde, ministrul a evidențiat importanța promovării în rândul tinerilor a consumului de produse românești prin intermediul educației, atât în școli cât și în familie. Astfel, cu ajutorul unei educații timpurii, consumul de produse românești ar putea crește. Directorul Asociației Produs de Cluj, Ramona Moldovan și-a prezentat exemplul de bune practici în ceea ce privește organizarea unor astfel de evenimente, ținând cont de experiența îndelungată pe care Asociația o are.

Reamintim că manifestarea găzduită de MADR a fost organizată în parteneriat cu Consiliul Județean Cluj, prin intermediul brandului ”Produs de Cluj”, fiind prima dintr-o serie de astfel de acțiuni ce urmăresc promovarea tradițiilor locale din diferite regiuni ale României.