“Oferim produse şi servicii de calitate clienților noștri!”

Interviu cu doamna Anamaria Damian, director general NHR Agropartners

Anul 2020 a fost marcat de provocări, dar şi de efectele pandemiei Covid-19. Cum aţi gestionat această situaţie şi ce măsuri de siguranţă aţi adoptat în cadrul companiei?

Pentru noi, pandemia este un subiect dureros, având în vedere tragediile întâmplate în ultimul an, din cauza acestui teribil virus. Regretăm pierderea câtorva mari oameni, cărora am avut privilegiul și onoarea să le fim furnizori și să ne considerăm apropiați lor.

Noi, NHR Agropartners, am încercat în această perioadă să respectam cât mai bine toate restricțiile necesare pentru a diminua răspândirea virusului. Pe de altă parte, sperăm că am reușit, cu toate dificultățile logistice și organizatorice întâmpinate, care nu au fost deloc puține, să oferim servicii de calitate clienților noștri. Purtatul măștii, distanțarea socială, lucrul în grupe, renunțarea la momentele împreună, la masă, la cafea, dezinfectarea frecventă au devenit o a doua noastră natură.

Din fericire, nu am avut cazuri grave în cadrul NHR și am reușit să ne păstrăm toți colegii alături și am profitat de momentele mai puțin intense pentru a îmbunătăți cunoștiințele teoretice prin cursuri online. O altă provocare a reprezentat-o seceta, care a compromis culturile agricole, cu repercusiuni asupra companiilor din agribusiness.

Care a fost poziţia NHR Agropartners în această situaţie de fapt?

Din cauza fenomenului de secetă, care se accentuează de la an la an, tot mai mulți fermieri sunt deschiși la aplicarea de tehnologii care să asigure acumularea și conservarea apei în sol. Pentru a veni în sprijinul fermierilor afectați de acest fenomen, ne-am adaptat portofoliul de utilaje care se pretează pentru asemenea lucrări: mașinile cu productivitate mare, mașinile combinate pentru efectuarea mai multor lucrări într-o singură trecere, semănătorile în mulci sau cultivatoarele pentru pregătirea terenului fară răsturnarea brazdei. De asemenea, am extins gama de utilaje și instalații pentru irigat, prin începerea colaborării cu încă un furnizor de astfel de echipamente, Marani, pe lângă tradiționalul Beinlich.

Care a fost apetitul fermierilor pentru investiţii în sectorul maşinilor şi echipamentelor agricole, în contextul actual?

Apetitul de achiziții al fermierilor a fost mai redus față de anul trecut, și acest lucru s-a observat la nivelul întregii piețe de mașini agricole din România. Este un aspect normal și de înțeles în condițiile vitrege ale acestui an și noi, ca furnizori, nu putem face altceva decât să ne punem la dispoziția fermierilor și să fim pregătiți să răspundem cererilor acestora când iau decizia de a investi.

Programele investiţionale reprezintă o prioritate în activitatea companiei. Care au fost planurile pentru 2020 din acest punct de vedere?

În 2020 am continuat planul de investiții în personal și în instruirea acestuia, în dotarea atelierelor fixe și mobile și, de asemenea, în dezvoltarea rețelei de filiale pe teritoriul țării. În noiembrie am demarat lucrările unei noi filiale în localitatea Ovidiu, județul Constanța, care să o înlocuiască pe cea existentă. Conform planului, această nouă filială urmează să devină operațională în a doua parte a anului 2021. Vom respecta promisiunile făcute nouă și clienților noștri de a acoperi mai bine întregul teritoriu al țării, de a fi mai aproape de clienți și să creștem calitatea personalului și nivelul de pregătire a acestuia.

În încheiere, vă rog să transmiteţi un mesaj de suflet fermierilor români.

Fermierilor români le urăm să aibă putere, răbdare și speranță. Vor trece și peste aceste momente grele și speram că ne vor face onoarea de a ne considera parteneri și în viitor!