În cuvântul de deschidere al conferinței anuale, Adrian Drăgan, CEO Timac Agro România, Moldova și Ucraina a subliniat în ce constă importanța agriculturii, ca ramură a economiei.
”Agricultura este un sector strategic și una dintre ramurile economiei,cu o contribuție importantă la PIB-ul României. În acest context, fermierii trebuie să fie din ce în ce mai competitivi pentru a susține domeniul și a asigura hrana necesară pentru români. Noi, echipa Timac Agro România promovăm și susținem fermierii care înțeleg aceste lucruri pentru a fi pregătiți în fața provocărilor cauzate de schimbările climatice, de tensiunile geopolitice, de noile reglementări la nivel european, de eventualele pandemii, de restricțiile legate de importuri de fertilizanți sau de costurile din ce în ce mai mari la gaze, curent și combustibil. La acest moment am convingerea că fermierii din România sunt pregătiți să facă față acestor provocări. De la aderarea României la Uniunea Europeană, agricultura noastră a evoluat semnificativ iar recoltele în România aproape s-au dublat. Am remarcat o deschidere a fermierilor pentru tot ceea ce este nou și chiar o schimbare a mentalități acestora. Este remarcabilă evoluția multora dintre ei care au ajuns să cunoască și să stăpânească practici foarte avansate, au investit foarte mult în tehnologie, dar și în abordarea managerială a businessului lor. Noi, reprezentanții companiei Timac Agro România i-am îndeamnat pe fermieri să se informeze și să țină cont de sfaturile specialiștilor,
Întotdeauna am recomandat fermierilor când să cumpere îngrășămintele, când este momentul cel mai bun, când este oportunitatea cea mai bună pentru ei. Uneori, am mers chiar și pe partea de management de risc, pe valorificarea culturilor și le-am spus când este momentul cel mai bun să vândă. Asta pentru că avem o infrastructură cu o prezență în 100 de țări. Având această viziune globală, noi îi putem informa. Spre exemplu, fermierii care au decis să meargă alături de noi au făcut poate afacerea cea mai bună pe îngrășaminte, pentru că au cumpărat îngrașăminte de valoare adăugată de la Timac, la un preț mai mic decât au dat pe produsele de commodity. Pentru orice business, resursa esențială este managementul. Până la urmă, banii se găsesc ori la bănci, ori la furnizori, însă diferența o face managementul. România, în general, are nevoie de strategii mai bune și de management mai bun”, a ținut să precizeze directorul general al companiei.