Ionel Bursuc, directorul executiv al companiei Timac Agro România, a vorbit despre creșterea prețului la combustibil, aspect care a generat mărirea costurilor la producerea inputurilor. Și, în acest context, Timac Agro a găsit soluții pentru a susține fermierii.
”Performanța unei companii poate fi măsurată în numărul de fermieri cu care intră în contact. Din acest punct de vedere, Timac Agro România excelează, dat fiind faptul că reușește să ajungă zilnic în 400-500 de ferme. Practic, fiecare agent vede cam 5 fermieri pe zi. Cu siguranță comunicarea există și proximitatea aceasta față de fermier cred că ne face unici în România și în lume. La nivel mondial vedem 20.000 de ferme în fiecare zi. Asta înseamnă un bagaj de cunoștințe pe care îl putem acumula din fermă pentru că învățăm lucruri noi cu fiecare vizită pe care colegii mei o au în fermă.
Suntem mai mult de 500 de persoane în sală, ceea ce arată o dinamică extraordinară a dezvoltării acestei companii. Așa cum știți, acesta este un eveniment care a devenit deja o tradiție pentru Timac Agro România, care și-a început activitatea în 2006. Specialiștii noștri vizitează în fiecare an undeva la peste 10.000 chiar 12.000 de fermieri și pe care îi vedem cel puțin de 10 ori pe an, sunt unii fermieri pe care îi vedem chiar și mai des. Dintre aceștia, mai mult de 20% cumpără, undeva la 2.500 de clienți Timac, ceea ce înseamnă că 1 din 4 fermieri cumpără de la Timac Agro. Modelul nostru de business pune accent pe distribuție, care este prezentă de fiecare dată la evenimentele Timac.. Distribuitorii cu care Timac lucrează livrează în prezent mai mult de 70% din îngrășămintele care sunt astăzi vândute în România și în Republica Moldova. Totodată pe partea de distribuție ne place să lucrăm și să ajutăm la dezvoltarea distribuitorilor regionali, și vom continua să facem acest lucru și pe mai departe.
În ultima perioadă, însă, fermierii au început să manifeste o oarecare prudențialitate generată de scumpirea inputurilor, a energiei și combustibilului și să fie atenți pe ce dau banii. Sfatul nostru este să investească în lucruri de calitate și cu o valoare adăugată foarte mare, cum sunt produsele noastre. Pentru a oferi soluții și tehnologii personalizate fiecărei ferme și pentru a susține fermierii, într-o perioadă în care multe companii au intrat în regres, Timac Agro România și-a mărit echipa cu 30 de specialiști tineri și pasionați de agricultură, obținând o creștere semnificativă a vânzărilor.
Am încredere că împreună cu echipa Timac Agro România vom continua planul de dezvoltare al companiei şi vom avea rezultatele pe care ni le propunem. Împreună vom atinge visul și obiectivul nostru, acela de a duce Timac Agro România în vârful pieţei agriculturii romaneşti”, a menționat directorul executiv.