Cultura de şofran poate fi o afacere de succes, cu valori ridicate

Şofranul (Crocus stativus) este cel mai scump aliment, mai scump decât caviarul, carnea de vita Kobe sau oţetul balsamic. Preţul de vânzare pe pieţele europene variază între 8.000 şi 13.000 euro/kg.

Valoarea este dată de staminele florilor de şofran, planta fiind adorată de şefii marilor resturante ale lumii pentru aromele delicioase pe care le conferă bucatelor – de la exoticele risotto-uri şi până la cele mai sofisticate deserturi. De asemnea, şofranul este cunoscut pentru multiplele beneficii pe care le aduce organismului uman în diverse afecţiuni, respectiv stimularea memoriei şi a proceselor cognitive, întărirea sistemului imunitar, protecţia inimii, a sistemului digestiv, a sistemului respirator, protecţia vaselor de sânge, a pielii, a părului şi un veritabil anticancerigen.

Cultura de şofran poate atinge valori ridicate, în funcţie de investiţia iniţială. De exemplu, 1.000 de metri pătraţi cultivaţi cu bulbi de şofran pot genera două kilograme de şofran, ceea ce poate oferi un profit între 16.000 – 26.000 euro. Solul românesc este unul special, deci şi gustul şofranului românesc poate fi unul deosebit. Deşi există doar un singur soi de şofran în toată lumea, în funcţie de locul de provenienţă, planta, mai exact condimentul rezultat, capătă o aromă specială specifică arealul respectiv.