Programele europene de promovare alimentară stimulează competitivitatea și consumul de produse agroalimentare ale UE pe tot globul!

Pentru 2021, un buget total de 182,9 milioane EUR este alocat pentru promovarea agroalimentării UE în interiorul și în afara UE. Suma propusă include programe de promovare pentru: produsele ecologice, agricultura durabilă, promovarea fructelor și legumelor în contextul unei diete echilibrate, dar și pentru programe de promovare în țări în afara UE, precum Coreea de Sud, Japonia, Mexic și Canada. În plus, se dorește ca programele să informeze consumatorii cu privire la diferitele scheme de calitate ale UE, să promoveze standardele ridicate de siguranță și calitate ale UE, dar și diversitatea și autenticitatea produselor europene.Obiectivul general al politicii UE pentru promovarea produselor agricole (AGRIP) este de a spori competitivitatea sectorului agricol al Uniunii. Mai exact, acțiunile de informare și de promovare ar trebui să își propună:

– să sporească conștientizarea și recunoașterea sistemelor de calitate ale Uniunii, precum și gradul de sensibilizare a consumatorilor cu privire la meritele produselor agricole și ale metodelor de producție ale Uniunii;

– să intensifice competitivitatea și consumul de produse agricole ale Uniunii, să le sporească vizibilitatea și să crească cota de piață a produselor respectiveAgenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a publicat pe site-ul instituției informații referitoare la măsura de promovare a produselor agricole pe piața internă și în țările terțe, formularul de cerere, dar și ghidul aferent programului de promovare a produselor agricole. Vă invit să urmăriți informațiile publicate de APIA, accesând următorul link: http://www.apia.org.ro/…/promovare-produse-agricole-si…